EN
  • Anasayfa
  • TAR5021 Osmanlı Tarih Yazıcılığı II (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5021 - Osmanlı Tarih Yazıcılığı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı Tarih Yazıcılığı II TAR5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cem GÖRÜR (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren
Amaç

18. yüzyıldan 20. yüzyıla Osmanlı tarih yazıcılığının incelenmesidir. Bilhassa tarih yazarların hayatı ile eserlerinin analiz edilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Osmanlı tarih yazarları ve kaleme aldıkları eserler, kendi dönemleri ve gelişmeleri bağlamında incelenir.

Ders Kaynakları Erhan Afyoncu; Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi
Abdülkadir Özcan; Osmanlı'da Tarih Yazımı ve Kaynak Türleri
Vahdettin Engin, Ahmet Şimşek; Türkiye'de Tarih Yazımı
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 3 42
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 14 3 42
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 14 2 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 14 2 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osmanlı Tarih Yazımına Eleştirel Bir Bakış-I Tartışmalı Ders Ders
2 Osmanlı Tarih Yazımına Eleştirel Bir Bakış-II Ders Tartışmalı Ders
3 Şehnamecilik ve Osmanlı Saray Tarihçiliği Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
4 Osmanlı'da Vakanüvislik Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
5 Naîmâ Mustafa Efendi ve Eseri Tartışmalı Ders
6 Sultan III. Ahmed Dönemi Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
7 İzzi Tarihi ve Subhi Tarihi Tartışmalı Ders
8 Vize Sınavı Problem Çözme
9 Hakim Tarihi Tartışmalı Ders
10 18. Yüzyılın İkinci Yarısında Osmanlı Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
11 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Tarih Yazımı-I
12 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Tarih Yazımı-II Tartışmalı Ders
13 19. Yüzyılın İkinci Yarısında Osmanlı Tarih Yazımı Tartışmalı Ders
15 Eser Kritiği
16 Final Sınavı Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı tarih yazımını eleştirel bir bakışla değerlendirebilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı vakanüvislik kurumunu bilir ve eserlerini tanırlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı kroniklerini araştırmalarında kullanma becerisi kazanırlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Osmanlı tarih yazımını 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar genel hatlarıyla değerlendirebilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Kronikleri, diğer kaynaklarla mukayese etme bilgisini edinirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Osmanlı tarih yazımını eleştirel bir bakışla değerlendirebilirler. 4 5 5 4 4 3 3 3 5 4 4 4 5 4
Osmanlı vakanüvislik kurumunu bilir ve eserlerini tanırlar. 3 3 3 4 5 4 4 5 4 4 4 4 5 5
Osmanlı kroniklerini araştırmalarında kullanma becerisi kazanırlar. 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 4 4 4
Osmanlı tarih yazımını 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar genel hatlarıyla değerlendirebilirler. 4 3 4 5 4 4 4 4 3 5 5 4 4 4
Kronikleri, diğer kaynaklarla mukayese etme bilgisini edinirler. 5 4 3 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4
Ortalama Değer 4,2 4 3,8 4,4 4,4 4 3,8 4,2 4,2 4,4 4,4 4 4,4 4,2