EN
  • Anasayfa
  • TAR5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması TAR5000 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Prof. Dr. Taner BİLGİN Prof. Dr. Refik ARIKAN Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK Prof. Dr. Halim DEMİRYÜREK Prof. Dr. İlhami YURDAKUL Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA Dr. Öğr. Üyesi Ali OKUMUŞ Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN Doç. Dr. Gülgüney MASALCI ŞAHİN Prof. Dr. Vedat TURĞUT Doç. Dr. Dilara USLU Doç. Dr. Cihan YEMİŞÇİ
Amaç

Tez Çalışması

Ders İçeriği

Tez çalışması

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 9 27
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 10 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 4 12
Toplam İş Yükü (Saat) 517
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,27
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez Çalışması Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kaynakları tanır ve sınıflandırır. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kaynaklara eleştirel yaklaşır. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tarihsel araştırma yöntemlerini uygular. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Akademik araştırma sürecini yönetebilir. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tarih biliminin temel kavramlarını kavrar. Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kaynakları tanır ve sınıflandırır. 5 5 4 3 4 4 3 5 5 3 3 2 4 3
Kaynaklara eleştirel yaklaşır. 4 4 4 4 5 4 3 4 3 3 3 3 4 4
Tarihsel araştırma yöntemlerini uygular. 4 5 3 3 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4
Akademik araştırma sürecini yönetebilir. 3 5 4 3 3 3 4 4 5 4 3 3 3 4
Tarih biliminin temel kavramlarını kavrar. 5 4 4 3 4 3 3 5 3 4 4 3 3 4
Kaynakları tanır ve sınıflandırır. 5 5 4 3 4 4 3 5 5 3 3 2 4 3
Kaynaklara eleştirel yaklaşır. 4 4 4 4 5 4 3 4 3 3 3 3 4 4
Tarihsel araştırma yöntemlerini uygular. 4 5 3 3 5 5 4 5 4 4 4 4 4 4
Akademik araştırma sürecini yönetebilir. 3 5 4 3 3 3 4 4 5 4 3 3 3 4
Tarih biliminin temel kavramlarını kavrar. 5 4 4 3 4 3 3 5 3 4 4 3 3 4
Ortalama Değer 4,2 4,6 3,8 3,2 4,2 3,8 3,4 4,6 4 3,6 3,4 3 3,6 3,8