| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye Cumhuriyeti Sosyo-Kültürel Gelişmeler | TAR5036 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARİH - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal ve kültürel yapısı hakkında bilgi sahibi olunmasını hedeflemektedir. Siyaset dışı toplumsal dinamiklerin ülke gelişimine katkılarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Sosyal ve kültürel gelişmelerin siyasete etkileri, Devlet politikaları içinde sosyal ve kültürel uygulamalar |
| Ders Kaynakları | |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Atatürk Döneminde Sosyo-Kültürel Dinamikler | Beyin Fırtınası |
| 2 | Atatürk Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 3 | II. Dünya Savaşı döneminde ekonomik sıkıntılar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 4 | II. Dünya Savaşı Döneminin Sosyo-Kültürel Gelişmeleri | Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Demokrat Parti Döneminde Sosyal Gelişmeler | Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Demokrat Parti Döneminde Eğitim, Sağlık, Sanat, Ekonomi | Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Askeri Vesayet Döneminde Sosyal Hayat | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 8 | 1961 Anayasası ve Sosyal Hayata Etkisi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | 1961-1971 arası dönemde sosyal ve kültürel yaşam | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | 1971-1980 arasında yaşanan sosyal gelişmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | 1980 ve sosyo-kültürel yapıya etkisi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | 1980-1990 arasında sosyal hayatın dinamikleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Doksanlı yıllarda Türkiye’de sosyo-kültürel gelişmeler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 14 | Doksanlı yıllarda Türkiye’de eğitim, sağlık, ekonomi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Cumhuriyet'in kuruluş yıllarındaki toplumsal yapı ve İnkılapların uygulanışı hakkında bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Cumhuriyet'in ilk 50 Yılındaki Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Gelişmeler Hakkında Bilgi Sahibi Olur. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| 1970'lerden günümüze Türkiye'de Yaşanan Sosyal, kültürel ve Ekonomik Gelişmeleri Öğrenir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Türkiye'nin Toplumsal Yapısı ve Sosyal Politikalarını Tartışabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |