EN
  • Anasayfa
  • TAR5045 Yeniçağ'da Türkistan (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5045 - Yeniçağ'da Türkistan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeniçağ'da Türkistan TAR5045 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Ders Veren Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Amaç

Yeniçağda Türkistan bölgesindeki Türk topluluk ve devletlerinin tarihi, toplumsal ve ekonomik yapıları hakkında ayrıntılı bilgi kazandırmak.

Ders İçeriği

Yeniçağda Türkistan bölgesinde kurulan Özbek ve Kazak Hanlıkları ile bu hanlıkların komşu devletlerle ve Osmanlı Devleti ile ilişkileri hakkında ayrıntılı bilgi edinme.

Ders Kaynakları Zeki Velidi Togan, Bugünkü Türkili, Türkistan ve Yakın Tarihi, İstanbul: Enderun Yayınevi, 1981.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 10
Ödev 1 30
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk Dünyası Kavramı ve Coğrafyası Tartışmalı Ders
2 Özbek kavramı ve Özbeklerin ortaya çıkışı Tartışmalı Ders
3 Ebu’l-Hayır Han ve Özbeklerin Türkistan’a gelişi Tartışmalı Ders
4 Muhammed Şibani Han: Timurlular ve Safevilerle ilişkiler Tartışmalı Ders
5 Ubeydullah ve Nevruz Ahmed Han dönemleri Tartışmalı Ders
6 İskender Han ve II. Abdullah Han dönemleri Tartışmalı Ders
7 Özbeklerde hakimiyet anlayışı ve devlet teşkilatı Tartışmalı Ders
8 Özbeklerde askeri yapı ve mali organizasyon Tartışmalı Ders Sözlü
9 ARASINAV Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Kazak mefhumu ve Kazakların ortaya çıkışı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Kazak Hanlığının yükselme dönemi Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 Aktaban Şubrındı ve Kazak Hanlığı’nın parçalanması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Kazak Hanlığı’nda devlet teşkilatı ve askeri yapı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Kazak Hanlığı’nda idari ve mali yapı Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkistan bölgesini coğrafi olarak tanır.Özbeklerin kökenini kavrar. Kazakların kökenini ile Özbeklerin kökenini ilişkilendirir. Bölgede kurulan devletlerde hâkimiyet anlayışı, askeri, idari ve mali yapıyı çözümler Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Türkistan bölgesini coğrafi olarak tanır.Özbeklerin kökenini kavrar. Kazakların kökenini ile Özbeklerin kökenini ilişkilendirir. Bölgede kurulan devletlerde hâkimiyet anlayışı, askeri, idari ve mali yapıyı çözümler - - - - - - - - - - - - - -
Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -