Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeye Giriş | İSL101 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, sınıf içi tartışma ve proje sunumları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin ekonomi içerisindeki yerleri, işletme amaçları, işletmeleri etkileyen çevresel faktörler, hukuki yapıları, kuruluş aşaması çalışmaları ve işletme fonksiyonları hakkında yerel ve küresel rekabet şartlarını göz önünde tutarak gerek teorik ve gerekse pratik anlamda öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavram, fonksiyon ve uygulamaları konusunda anlatım, sınıf içi tartışma ve öğrenci projelerinin sunumları. |
Ders Kaynakları |
İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, Beta Basım Yayım, İstanbul. S. Kadri Mirze, İşletme, Literatür Yayıncılık, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme ve işletmecilik kavramları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
2 | İşletmelerin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
3 | İşletmenin çevresi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
4 | İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
5 | İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
6 | Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
7 | İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
8 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği - Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
9 | Üretim Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
10 | Pazarlama Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
11 | Finansman Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
12 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
13 | Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
14 | Tedarik ve Halkla İlişkiler | Tartışmalı Ders Sözlü Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | |||
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | |||
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | |||
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | |||
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | ;
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | ;
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | ;
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | ;
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4,2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1,2 |