EN
  • Anasayfa
  • YBS372 Sosyal Medyada Pazarlama (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
YBS372 - Sosyal Medyada Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Medyada Pazarlama YBS372 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi ders içi anlatım ve uygulama
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Esra CENGİZ TIRPAN (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren
Amaç

Sosyal medya imkanlarını araştırmak

Ders İçeriği

Sosyal medyanın etki ettiği günümüzde pazarlama imkanlarının incelenmesi

Ders Kaynakları Dijital Çağda Internet Sosyal Medya ve Pazarlama
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 6 18
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğrudan pazarlama faaliyetlerini etkileyen faktörler
1 Teklif geliştirme
1 Veri Tabanı yönetimi
1 Katalog pazarlaması
1 Telepazarlama
1 Bloglar
1 Çok katmanlı pazarlama
1 Viral pazarlama
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
9 Uygulama Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Hedef kitle odaklı, marka stratejisiyle uyumlu sosyal medya içerikleri planlayabilir ve etkili kampanyalar tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya platformlarının temel özelliklerini, işleyişini ve işletmeler için sunduğu pazarlama fırsatlarını analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya verilerini yorumlayarak kampanya sonuçlarını raporlayabilir ve iyileştirme önerileri geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal medya reklamcılığına ilişkin bütçe yönetimi, hedefleme ve performans ölçümü tekniklerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -