| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Maliye Teorisi | MLİ102 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kamu ekonomik faaliyetlerinin nedenleri, biçimleri ve ekonomik analizine ilişkin teorik bilgileri vermek |
| Ders İçeriği |
Kamu Maliyesinin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi; Kamu Maliyesinde Teorik Yaklaşımlar, Genel Ekonomide Kamu Maliyesinin Yeri, Kamu Maliyesinin Fonksiyonları: Tahsis, Kamusal Mallar, Yarı- Kamusal Mallar, Özel Mallar, Kamu Maliyesinin Fonksiyonları: Gelir Dağılımı, Ekonomik İstikrar, Kamu Harcamalarının Sınıflandırılması, Kamu Harcamalarının Artışı, Kamu Sektöründe Karar Alma, Bütçe ( Kavramsal Konular), Türkiye’de Bütçe Uygulaması |
| Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesi, Nazan SUSAM, Beta Yayınevi
Maliye Teorisi, Binhan Elif YILMAZ, Der Yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 60 | 1 | 60 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 20 | 1 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Gelirleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Devlet Borçlanması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Kamusal Mallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 5 | Devlet Borçlanması II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Devlet Bütçesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Kamu Borç Yönetimi I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Kamu Harcamaları | |
| 2 | Kamu Maliyesinin İşlevleri | |
| 11 | Kamu Borç Yönetimi II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Türkiye'de Kamu Kesimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Oylama Paradoksu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Kamu Maliyesinde Karar Alma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu harcamalarının tarihsel değişimini betimleyebilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kamu harcama politikalarını yorumlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye’deki kamu harcama politikalarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kamu harcamaları ve kamu gelirleri kavramlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu harcamalarının tarihsel değişimini betimleyebilecek. | 3 | 4 | 1 | - | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ;
| Kamu harcama politikalarını yorumlayabilecek. | 4 | 4 | 1 | - | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
| Türkiye’deki kamu harcama politikalarını açıklayabilecek. | 4 | 4 | 1 | - | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
| Kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini yorumlayabilecektir. | 4 | 5 | 1 | - | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ;
| Kamu harcamaları ve kamu gelirleri kavramlarını tanımlayabilecek. | 4 | 5 | 1 | - | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,8 | 4,4 | 1 | - | 4 | 3,8 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3,6 | 1 | 1 | 1 |