| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hazine İşlemleri | MLİ353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Onur POLAT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Onur POLAT |
| Amaç |
Türkiye'de Hazine kurumu ve görevleri hakkında bilgiler vermek |
| Ders İçeriği |
Hazine kurumunun önemi, görev ve yetkileri, Hazine'nin diğer kamu kurumlarıyla ilişkilerini ortaya koymak. |
| Ders Kaynakları |
Mahfi EĞİLMEZ, Hazine, Remzi Kitabevi Yayınlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kavram ve kurum olarak Hazine. | |
| 2 | Hazine'nin geleneksel ve çağdaş görevleri | |
| 3 | Hazine'nin örgüt yapısı ve diğer kamu kurumlarıyla ilişkileri | |
| 4 | Hazine-merkez bankası ilişkileri | |
| 5 | Hazine'nin nakit yönetimi işlevi | |
| 6 | Hazine iç borç yönetimi | |
| 7 | ara sınav | |
| 8 | Hazine dış borç yönetimi | |
| 9 | Kamu paylarının yönetimi | |
| 10 | Bütçenin finansmanında Hazine'nin rolü | |
| 11 | Hazine'nin mali piyasalara etkisi | |
| 12 | IMF ve Hazine İlişkileri | |
| 13 | Dünya Bankası ve Hazine İlişkileri | |
| 14 | Siyaset ve Hazine Yönetimi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hazine kurumunun önemini kavrayabilme.; |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hazine kurumunun önemini kavrayabilme.; | 3 | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |