| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Maliyesinde Güncel Konular | MLİ452 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Adil AKINCI (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin genel amacı; Türkiye için çok önemli olan kamu maliyesindeki yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koyabilmek ve tartışabilmektir. |
| Ders İçeriği |
Uluslar arası mali sorunlar ile bunların Türkiye’ye etkileri; karşılaşılan kamu açıkları, kayıt dışı ekonomi, gelir dağılımı, mali istikrarsızlıklar ve mali piyasaların yeniden yapılanması; bütçe, harcama ve vergi sistemleri sorunları ele alınarak incelenecek ve bu konulardaki öneriler tartışılacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Banka ve Ekonomik Yorumlar Dergisi. İktisat Dergisi. İktisat-İşletme ve Finans Dergisi. Sayıştay Dergisi. Sosyo-Ekonomi Dergisi. Vergi Dünyası Dergisi. Vergi Sorunları Dergisi. Yaklaşım Dergisi. Periyodik ve Süreli yayınlar http://www.tepav.org.tr.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili tanımlamaların yapılarak genel çerçevenin çizilmesi | |
| 2 | Kamu maliyesiyle ilgili Dünya ölçeğindeki gelişmelerin incelenmesi | |
| 3 | Kamu maliyesiyle ilgili Türkiye ölçeğindeki gelişmelerin incelenmesi | |
| 6 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Türkiye'de kamu maliyesinin temel sorunlarının analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Sözlü |
| 8 | Türkiye'de bütçenin analizi I | |
| 9 | Türkiye'de bütçenin analizi II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Türkiye'de yerel yönetimler maliyesinin analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Türkiye'de yerel yönetimler maliyesinin analizi II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | Türkiye'de özelleştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye'de devlet borçları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu maliyesindeki temel sorunları tespit edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dünya'da ve Türkiye'de Kamu Maliyesindeki sorunları ve gelişmeleri eleştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu maliyesindeki temel sorunları tespit edebilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ;
| Dünya'da ve Türkiye'de Kamu Maliyesindeki sorunları ve gelişmeleri eleştirir. | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 3,5 | 2 | 2 | 2,5 | 2,5 | 1 | 1,5 | 1,5 | 1 | 1 | 2 | 1,5 | 1,5 |