• Anasayfa
  • İŞL475 Girişimcilik (2018 - 2019 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İŞL475 - Girişimcilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Girişimcilik İŞL475 7 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı yeteneklerini geliştirerek, risk almalarını cesaretlendirerek, girişimcilik becerilerini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında girişimciliğin kavramsal çerçevesine, girişimci bir bireyin sahip olması gerek özelliklere ve yeni bir işletmenin nasıl kurulacağı konularına değinilecektir.

Ders Kaynakları Girişimcilik ve Kobiler; Kavramsal Sorunlar ve Çözüm Önerileri; B.Zafer Erdoğan, Ekin Yayınevi, 2012
Girişimcilik ve Kobiler, M. Tamer Müftüoğlu ve Tülin Durukan, Gazi Kitabevi, 2004
Yenilik ve Girişimcilik, P. F. Drucker, New York, 1985
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 100
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 5 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 5 15
Final Final 5 5 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 5 15
Final Final 5 5 25
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 5 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 5 15
Final Final 5 5 25
Final Final 5 5 25
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 5 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 5 15
Toplam İş Yükü (Saat) 516
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,24
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Girişimciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi
2 Girişimci bir bireyin özellikleri
3 Girişimci bir bireyin özellikleri
4 İşletmenin tanımı ve türleri
5 İşletmenin iç çevresi
6 İşletmenin dış çevresi
7 Bir proje nasıl hazırlanır?
8 Ara sınav
9 Proje sunumları
10 Proje sunumları
11 Proje sunumları
12 Proje sunumları
13 Proje sunumları
14 Genel değerlendirme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Girişimci ve girişimcilik konularını tanır.
Bir işletmenin nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğini öğrenir.
Bir işletmenin nasıl açılacağını öğrenir.
Girişimci bir bireyin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenir.
Bir projenin nasıl yazılacağını öğrenir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Girişimci ve girişimcilik konularını tanır. - - - - - - - - - - - - - -
Bir işletmenin nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Bir işletmenin nasıl açılacağını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Girişimci bir bireyin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Bir projenin nasıl yazılacağını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -