Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilimlere Giriş | MLİ256 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Ders Veren | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Amaç |
Sosyal bilimlerin tarihsel gelişimini anlama, sosyal bilimlerin nitelikleri, doğası ve amacı hakkında bilgi sahibi olma. |
Ders İçeriği |
Sosyal Bilim Kavramı, Sosyal Bilimler Kavramının Tarihsel Gelişimi, Sosyal bilim ve sosyal felsefe arasında ilkel sınır karışıklığı, Onsekizinci ve ondokuzoncu yüzyıllar: bağımsız bir sosyal bilimin kuruluşu, Felsefî ve ahlâkî görüş açısının başatlığı. |
Ders Kaynakları |
Metodoloji Açısından
Sosyal Bilimlere
Giriş
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
15
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
10
|
Ek Dersler
|
5
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
5
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
5
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | 14 Hafta | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal bilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal bilimlerde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal sorunların sosyal bilimler perspektifinden çözüm önerilerini geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonomi ve maliye disiplinlerinin sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal bilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilir. | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
Sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ;
Sosyal bilimlerde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklayabilir. | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Toplumsal sorunların sosyal bilimler perspektifinden çözüm önerilerini geliştirebilir. | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | ;
Ekonomi ve maliye disiplinlerinin sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilir. | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3,2 | 4,8 | 4,6 | 2 | 4 | 3,2 | 2,8 | 2 | 2,8 | 2 | 3 | 3,2 | 2 | 2,4 |