| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Maliyesinde Alternatif Yaklaşımlar | MLİ463 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze. |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. İbrahim KESİCİ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
| Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin devletin ekonomideki yerine ilişkin yaklaşımları öğrenmelerini sağlamaktır |
| Ders İçeriği |
Devletin ekonomideki yeri ve önemi Piyasa başarısızlığı yaklaşımı Anayasal iktisat yaklaşımı Diğer yaklaşımlar |
| Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar Prof. Dr. Coşkun Can Aktan, Yrd. Doç. Dr. Dilek Dileyici, Yrd. Doç. Dr. İstiklal Y. Vural Ekim 2006 / 1. Baskı / 184 Syf.
Ders Kitabı |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye ekonomisine bakış | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | Türkiye'de vergilerin sınıflandırılması | |
| 3 | Vergilerin Ekonomik Etkileri | |
| 4 | Türkiye'de harcamaların sınıflandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Harcamaların ekonomik etkileri | |
| 6 | AB ülkelerinde vergi sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Vize Sınavı | |
| 8 | AB ülkelerinde harcama politikaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Vergi Rekabeti | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Küreselleşme ve etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Kamu Maliyesinde yeni trendler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | Ülkeler arası vergi sorunları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Ülkelerdeki farklı bütçe sistemleri | |
| 14 | Final sınavı | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kamu maliyesine yönelik geleneksel ve alternatif yaklaşımları karşılaştırabilir. | |||
| Alternatif yaklaşımların kamu harcamaları ve gelir politikalarına etkilerini analiz edebilir. | |||
| Kamu maliyesinde alternatif yaklaşımların ortaya çıkışını tarihsel ve politik bağlamda değerlendirebilir. | |||
| Kamu maliyesinde alternatif yaklaşımların toplumsal eşitlik, çevre koruma ve etik gibi hedeflere olan katkılarını tartışabilir. | |||
| Kamu maliyesinde feminist, ekolojik ve davranışsal yaklaşımlar gibi alternatif teorilerin temel prensiplerini açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kamu maliyesine yönelik geleneksel ve alternatif yaklaşımları karşılaştırabilir. | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alternatif yaklaşımların kamu harcamaları ve gelir politikalarına etkilerini analiz edebilir. | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kamu maliyesinde alternatif yaklaşımların ortaya çıkışını tarihsel ve politik bağlamda değerlendirebilir. | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kamu maliyesinde alternatif yaklaşımların toplumsal eşitlik, çevre koruma ve etik gibi hedeflere olan katkılarını tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 3 | - | - | ;
| Kamu maliyesinde feminist, ekolojik ve davranışsal yaklaşımlar gibi alternatif teorilerin temel prensiplerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 3 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,8 | 1,8 | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 1,2 | - | - |