| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dijital Vergileme ve E-Devlet | MLİ465 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MALİYE |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz EKİNCİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
E-devlet ve dijital vergileme ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak, dijital vergileme sisteminde kullanılan e-belge, e-defter ve e-işlemleri öğretmek, e-beyanname programını ve diğer e-vergileme uygulamalarını kullanma yeteneği kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Dijital vergileme yöntemleri ve dijital vergilemeye yönelik tartışmalar ve E-devlet'in dijital vergilemedeki rolü dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Türkiye Bilişim Derneği, E-Devlet Üst Yapısı: Nihai Rapor, Mayıs 2010, http://www.tbd.org.tr
Engin HEPAKSAZ, Türkiye’de E-devlet ve E-mali Uygulamalar, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. GİB, Türk Gelir İdaresinde Dijital Dönüşüm, Ankara, 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | E-Devlet kavramı, amaçları, boyutları, aşamaları ve Türkiye’de e-devlet uygulamalarının gelişimi | Ders |
| 2 | E-Vergileme Sisteminin Gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 3 | E-Vergileme Sisteminin Gelişimi: Dijital Dönüşüm Sürecinde E-İşlemler ve E-Hizmetlerin Durumu | |
| 4 | E-Vergilemenin Hukuki Dayanakları, E-İşlemlerde Yetkili Kurumlar, Özel Entegrasyon İzni Alan Kurumlar | Ders |
| 5 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları | Ders |
| 5 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları | Ders |
| 5 | E-Vergileme Sistemi Uygulamaları | Ders |
| 8 | Vergi Beyannameleri ve E-Beyanname Sistemi, Hazır Beyan Sistemi ve İnternet Vergi Dairesi, İnteraktif Vergi Dairesi | Ders |
| 9 | Beyanname Düzenleme Programı Hakkında Genel Bilgiler, Programı Kullanmaya Yetkili Olanlar, Programın Kurulması ve İşlemler | Ders |
| 10 | Beyanname Düzenleme Programı Aracılığıyla Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi Beyannamesinin Doldurulması ve Gönderimi | Ders |
| 11 | Beyanname Düzenleme Programı Aracılığıyla Katma Değer Vergisi ve Diğer Vergi Beyannamelerinin Doldurulması ve Gönderimi | Ders |
| 12 | "Gelir İdaresi Başkanlığı" e-Uygulamaları | Ders |
| 13 | "Vergi Denetim Kurulu" e-Uygulamaları | Ders |
| 14 | E-Defter, E-Belge ve E-Beyanname düzenlemelerine uymamanın sonuçları ve kesilecek cezalar | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| E-Devlet kavramı, amaçları ve genel uygulamaları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| E-vergileme sisteminin gelişimi ve kapsamını anlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Mükelleflerin yararlandığı e-vergileme sistemi uygulamalarını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Beyanname düzenleme programı aracılığıyla beyanname doldurabilme ve gönderebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İdarenin kullandığı e-vergileme sistemi uygulamalarını açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |