Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknolojik Dönüşüm ve Kamu Maliyesi | MLİ361 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, teknolojik dönüşümün kamu maliyesi üzerindeki etkilerini kavratmak, dijitalleşme ve yenilikçi teknolojilerin mali politika ve kamu gelir-gider yapısına yansımalarını analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, dijitalleşme, yapay zekâ, otomasyon ve benzeri teknolojilerin kamu gelirleri, harcamaları ve mali yönetim üzerindeki etkilerini ele alır. Teknolojik dönüşümün mali şeffaflık, etkinlik ve hesap verebilirlik boyutları tartışılır. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknolojik dönüşüm ve kamu maliyesi ilişkisine genel bakış | Tartışmalı Ders |
2 | Dijitalleşme ve kamu gelirleri üzerindeki etkiler | Tartışmalı Ders |
3 | Yapay zekâ, otomasyon ve vergi sistemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Büyük veri ve mali yönetimde karar alma süreçleri | Tartışmalı Ders |
5 | Blokzincir ve kripto varlıkların vergilendirilmesi | Tartışmalı Ders |
6 | E-devlet uygulamaları ve dijital kamu maliyesi yönetimi | Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
8 | Dijital ekonomide vergi adaleti ve uluslararası vergi rekabeti | Tartışmalı Ders |
9 | Teknolojik dönüşümün kamu harcamalarına etkileri | Tartışmalı Ders |
10 | Mali şeffaflık, hesap verebilirlik ve dijital araçlar | Tartışmalı Ders |
11 | Kamu borç yönetiminde dijitalleşmenin rolü | Tartışmalı Ders |
12 | Teknoloji, mali sürdürülebilirlik ve kamu politikaları | Tartışmalı Ders |
13 | Riskler ve fırsatlar: Dijital dönüşümün kamu maliyesine getirdiği zorluklar | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknolojik dönüşümün kamu gelirleri, harcamaları ve mali yönetim üzerindeki etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dijitalleşme, yapay zekâ, büyük veri ve blokzincir gibi teknolojilerin kamu maliyesindeki kullanımını analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknolojik dönüşümün mali şeffaflık, etkinlik ve hesap verebilirlik üzerindeki fırsat ve risklerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknolojik dönüşümün kamu gelirleri, harcamaları ve mali yönetim üzerindeki etkilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dijitalleşme, yapay zekâ, büyük veri ve blokzincir gibi teknolojilerin kamu maliyesindeki kullanımını analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Teknolojik dönüşümün mali şeffaflık, etkinlik ve hesap verebilirlik üzerindeki fırsat ve risklerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |