Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekansal Ekonometri | MLİ474 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim (Yüz yüze) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Muharrem ÇEVİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere istatistik ve ekonometri alanındaki temel bilgilerini mekansal haritalama yöntemleriyle ve GeoDa programını kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Sosyoekonomik sorunları anlamak ve çözüm önerileri geliştirmek isteyen herkes bu dersten fayda sağlayacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, mekansal veri analizi tekniklerinin teorik temellerini, mekansal haritalamayı, mekansal ekonometrik modelleri, tahmin yöntemlerini, mekansal istatistikleri ve testleri kapsayacaktır. Farklı veri setleri üzerinde çalışılacak ve bu veri setleri, bölgesel ve kentsel ekonomi modelleri, ekonomik büyüme, nüfus ve işgücü dinamikleri gibi konuları içerebilecektir. Ders, bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilecek olup, GeoDa yazılım paketi ücretsiz olarak temin edilebilir ve öğrenciler bu yazılımı kişisel bilgisayarlarına yükleyebilirler. |
Ders Kaynakları |
Ferda Yerdelen Tatoğlu, 2022, Mekansal Ekonometri - Stata Uygulamalı, BETA Basım-Yayım
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekansal Ekonometriye Giriş | Ders |
2 | Mekansal Otokorelasyon | Ders |
3 | Mekansal Otokorelasyon İstatistikleri | Ders |
4 | Mekansal Regresyon Modelleri | Ders |
5 | Mekansal Ekonometride Maksimum Olabilirlik Testleri I | Ders |
6 | Mekansal Ekonometride Maksimum Olabilirlik Testleri II | Ders |
7 | Ara Sınava Hazırlık Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Mekansal Ekonometri Testleri I | Ders |
10 | Mekansal Ekonometri Testleri II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Mekansal Heterojenlik I | Ders |
13 | Farklı Veri Setleri ile Ampirik Uygulamala | Ders |
14 | Sınava Hazırlık Çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elde edilen veriyi düzenleme ve yorumlama becerisi kazanmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
3. Mekansal haritalandırma kabiliyetine sahip olmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
4. Mekansal ilişkiyi ve mekansal kümelenmeleri analiz edebilme kabiliyeti kazanmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
5. GeoDa programını etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Elde edilen veriyi düzenleme ve yorumlama becerisi kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
3. Mekansal haritalandırma kabiliyetine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
4. Mekansal ilişkiyi ve mekansal kümelenmeleri analiz edebilme kabiliyeti kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
5. GeoDa programını etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,2 | 0,2 | 0,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |