EN
  • Anasayfa
  • MLİ474 Mekansal Ekonometri (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MLİ474 - Mekansal Ekonometri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mekansal Ekonometri MLİ474 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MALİYE
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Eğitim (Yüz yüze)
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Muharrem ÇEVİK
Ders Veren
Amaç

Bu ders, öğrencilere istatistik ve ekonometri alanındaki temel bilgilerini mekansal haritalama yöntemleriyle ve GeoDa programını kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Sosyoekonomik sorunları anlamak ve çözüm önerileri geliştirmek isteyen herkes bu dersten fayda sağlayacaktır.

Ders İçeriği

Bu ders, mekansal veri analizi tekniklerinin teorik temellerini, mekansal haritalamayı, mekansal ekonometrik modelleri, tahmin yöntemlerini, mekansal istatistikleri ve testleri kapsayacaktır. Farklı veri setleri üzerinde çalışılacak ve bu veri setleri, bölgesel ve kentsel ekonomi modelleri, ekonomik büyüme, nüfus ve işgücü dinamikleri gibi konuları içerebilecektir. Ders, bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirilecek olup, GeoDa yazılım paketi ücretsiz olarak temin edilebilir ve öğrenciler bu yazılımı kişisel bilgisayarlarına yükleyebilirler.

Ders Kaynakları Ferda Yerdelen Tatoğlu, 2022, Mekansal Ekonometri - Stata Uygulamalı, BETA Basım-Yayım
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mekansal Ekonometriye Giriş Ders
2 Mekansal Otokorelasyon Ders
3 Mekansal Otokorelasyon İstatistikleri Ders
4 Mekansal Regresyon Modelleri Ders
5 Mekansal Ekonometride Maksimum Olabilirlik Testleri I Ders
6 Mekansal Ekonometride Maksimum Olabilirlik Testleri II Ders
7 Ara Sınava Hazırlık Çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Mekansal Ekonometri Testleri I Ders
10 Mekansal Ekonometri Testleri II Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Mekansal Heterojenlik I Ders
13 Farklı Veri Setleri ile Ampirik Uygulamala Ders
14 Sınava Hazırlık Çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Elde edilen veriyi düzenleme ve yorumlama becerisi kazanmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
3. Mekansal haritalandırma kabiliyetine sahip olmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
4. Mekansal ilişkiyi ve mekansal kümelenmeleri analiz edebilme kabiliyeti kazanmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
5. GeoDa programını etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak - 1 1 - - - - - - - - - - -
Elde edilen veriyi düzenleme ve yorumlama becerisi kazanmak - - - - - - - - - - - - - -
3. Mekansal haritalandırma kabiliyetine sahip olmak - - - - - - - - - - - - - -
4. Mekansal ilişkiyi ve mekansal kümelenmeleri analiz edebilme kabiliyeti kazanmak - - - - - - - - - - - - - -
5. GeoDa programını etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmak 1 - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,2 0,2 0,2 - - - - - - - - - - -