Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Ticaret ve Ticaret Politikalarının Analizi | MLİ470 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim (Yüz yüze) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Muharrem ÇEVİK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciler uluslararası ticaret akışlarının ve ticaret politikalarının analizlerini STATA programı ile yapabilecek, bu analizleri hem uzmanlar hem de uzman olmayanlar için anlaşılır hale getirebileceklerdir. |
Ders İçeriği |
Bu derste, ticaretin sektörel bileşimi ve yapısal özelliklerinin, ihracat çeşitliliği ve ihracat büyüme marjları gibi konuların nasıl analiz edileceği ve görselleştirileceği STATA programı ile gösterilecektir. Ardından, karşılaştırmalı üstünlük endeksleri ve teknoloji ve faktör yoğunluğu endeksleri gibi göstergeler tartışılacaktır. Son olarak, çekim modeli teorik açıdan incelenecek ve ticaret politikalarının uluslararası ticaret üzerine etkileri ampirik olarak analiz edilecektir. |
Ders Kaynakları |
Ticaret Politikası Analizine İleri Düzey Bir Rehber: Yapısal Çekim Modeli
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası Ticaret ve Ticaret Politikalarına Giriş | Ders |
2 | Uluslararası Ticaret Akışlarının Analizi (Ticaret Açıklığı, Ticaret Bileşimi, Mukayeseli Üstünlük) I | |
3 | Uluslararası Ticaret Akışlarının Analizi (Ticaret Açıklığı, Ticaret Bileşimi, Mukayeseli Üstünlük) II | Ders |
4 | Çekim Modeli Türleri, Tahmin Yöntemleri: Zorluklar ve Çözümler | Ders |
5 | Geleneksel Çekim Değişkenlerinin Analizi ve Yorumlanması | Ders |
6 | Bölgesel Ticaret Anlaşmalarının Analizi ve Yorumlanması | Ders |
7 | Sınava Hazırlık Çalışmaları | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Diğer Ticaret Politikalarının Analizi ve Yorumlanması I | Ders |
10 | Diğer Ticaret Politikalarının Analizi ve Yorumlanması II | Ders |
11 | Mesafe-esneklik Paradoksu ve Küreselleşme | Ders |
12 | Farklı Veri Setleri ile Ampirik Uygulamalar I | Ders |
13 | Farklı Veri Setleri ile Ampirik Uygulamalar II | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ticaret veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Veri işleme işlemine başlamadan önce her analistin bilmesi gereken temel ölçüm sorunlarını anlamak | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uluslararası ticaretin yapısal, sektörel ve coğrafi bileşenleri açısından doğasını değerlendirmek için kullanılan başlıca göstergeleri anlamak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası ticaret verilerini açık bir şekilde görselleştirme yeteneğine sahip olmak | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ticaret politikalarının uluslararası ticaret üzerine etkilerini analiz etmek | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ticaret veri tabanlarının nerelerde bulunabileceğine ve bu veri tabanlarının niteliklerine dair bilgilere sahip olmak | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Veri işleme işlemine başlamadan önce her analistin bilmesi gereken temel ölçüm sorunlarını anlamak | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uluslararası ticaretin yapısal, sektörel ve coğrafi bileşenleri açısından doğasını değerlendirmek için kullanılan başlıca göstergeleri anlamak | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uluslararası ticaret verilerini açık bir şekilde görselleştirme yeteneğine sahip olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ticaret politikalarının uluslararası ticaret üzerine etkilerini analiz etmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 1 | - | - | 1,6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |