Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranışsal Maliye | MLİ257 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde EŞ POLAT |
Amaç |
Dersin amacı, bireylerin ekonomik kararlarını klasik maliye teorilerinin öngördüğü "tam rasyonalite" varsayımının ötesinde incelemektir. Bu ders, bireylerin ve kurumların kararlarında psikolojik, sosyal ve bilişsel faktörlerin etkilerini anlamayı hedefler. |
Ders İçeriği |
Davranışsal maliye kapsamındaki teorik ve güncel gelişmelerin tartışılması |
Ders Kaynakları |
(1) Behavioral Public Finance / Edward J. McCaffery & Joel Slemrod
(2) Hızlı ve Yavaş Düşünme / Daniel Kahneman;
(3) İktisatta Davranışsal Yaklaşımlar
(4) Davranışsal İktisat
(5) Kültürlerarası Perspektifte İktisadi İnsan: Küçük Ölçekli 15 Toplumda Davranışsal Deneyler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İnsan Davranışlarının Temelleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bilişsel Hatalar ve Heuristikler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Risk ve Belirsizlik Altında Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Zihinsel Muhasebe | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çerçeveleme ve Çapalama | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Piyasa Anomalileri ve Davranışsal Finans | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Duyguların Finansal Kararlara Etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Zaman Tercihleri ve Sabır Eksikliği | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Davranışsal Maliye ve Kamu Politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Davranışsal Maliye ve Kamu Politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Davranışsal Maliye ve Kamu Politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Davranışsal Maliyenin Fintech ve dijital finans Alanındaki Yeri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Davranışsal Ekonomi ve Maliye İlişkisini Anlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İrrasyonel Ekonomik Davranışları Tanımlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranışsal Maliye Politika Araçlarını Kullanmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birey Davranışlarının Kamu Politikaları Üzerindeki Etkilerini İncelemek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranışsal Maliye Anlayışını Politika Tasarımında Kullanmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Davranışsal Ekonomi ve Maliye İlişkisini Anlamak. | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İrrasyonel Ekonomik Davranışları Tanımlamak. | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Davranışsal Maliye Politika Araçlarını Kullanmak. | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birey Davranışlarının Kamu Politikaları Üzerindeki Etkilerini İncelemek. | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Davranışsal Maliye Anlayışını Politika Tasarımında Kullanmak. | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,6 | 5 | 1,2 | 1 | 2,8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |