| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Farsça III | TDE431 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Farsça dilbilgisi konularını öğretmek |
| Ders İçeriği |
Farsça kelime bilgisi, dilbilgisi kuralları, uygulamalı Farsça örnekler, Fars edebiyatından seçilmiş metinler üzerinde uygulamalar, Türk edebiyatındaki Farsça verilmiş eserleri tanıma, Osmanlı şairleri tarafından yazılmış Farsça şiir örnekleri. |
| Ders Kaynakları |
Yedullah Semere, Farsça Öğretim Seti
Mehmet Kanar, Farsça Dilbilgisi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Görülen geçmiş zaman | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Öğrenilen geçmiş zaman | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Birleşik zamanlar (öğrenilen geçmiş zamanının hikayesi) | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Birleşik zamanlar (şimdiki zamanının hikayesi) | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Şimdiki zaman | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Farsça Şimdiki ve Geçmiş zamanda süreklilik | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Gelecek zaman | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Geçmiş zaman gereklilik kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Geniş zaman gereklilik kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Emir kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Yeterlik kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Yeterlik kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Farsça şart kipi | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Farsçada edilgenlik | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farsça dilbilgisi kurallarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farsça kelimeleri ve cümleleri okur yazar anlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkçedeki Farsça kelimeleri tanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkçedeki Farsça gramer yapılarını tanır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farsça dilbilgisi kurallarını öğrenir | 4 | 5 | - | - | 3 | 4 | 3 | 4 | - | - | - | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Farsça kelimeleri ve cümleleri okur yazar anlar. | 4 | 5 | - | - | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Türkçedeki Farsça kelimeleri tanır. | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | - | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Türkçedeki Farsça gramer yapılarını tanır | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,5 | 5 | 1 | 1 | 3,5 | 4 | 3,75 | 4 | 1,5 | 1,5 | - | 4,25 | 4 | 4,25 | 4,5 |