Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rusça III | TDE429 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Rusça III dersi, temel düzeyde Rusça bilgisine sahip öğrencilerin dil becerilerini daha da geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşabilecekleri durumlara uygun olarak daha karmaşık ifadeler kurmayı, farklı zaman kiplerini kullanarak konuşma ve yazma becerilerini ilerletmeyi öğrenirler. Ayrıca okuma ve dinleme etkinlikleriyle kelime dağarcıklarını zenginleştirir, çeşitli metin türlerini anlayarak yorum yapma becerilerini geliştirirler. Ders, öğrencilerin orta düzeyde Rusça iletişim kurabilen bireyler olarak dilsel yeterliliklerini pekiştirmelerini ve gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumlara Rusça olarak yanıt verebilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Rusça cümle yapıları, ileri düzeyde konuşma, metin oluşturma, sunum yapma, dil bilgisi öğretimi. |
Ders Kaynakları |
Н. А. Баграмова
Жили-были (Jili-Byli) – Уровень
С. А. Хавронина, А. И. Ширяев Русский язык в упражнениях С. М. Михеева Поехали! 2.1 (Poyekhali!) – Учебник русского языка как иностранного |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | İsimlerin, sıfatların, zamirlerin bulunma hali ve belirtme hali (tekrar) | Ders |
3 | Yönelme halinde isimlerin aldığı takılar; öznesiz cümlelerde Yönelme hali; kendilerinden sonra yönelme hali kullanılan fiiller, yönelme halinde kullanılan edatlar. | Ders |
4 | Нравиться- понравиться fiilleri ile yönelme hali kullanımı | Ders |
5 | Bulunma halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri | Ders |
5 | Bulunma halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri | Ders |
7 | İlgi halinde isimlerin aldığı takılar; ölçü ve miktarın igili haliyle belirtilmesi; tarihin ilgi haliyle belirtilmesi; kendilerinden sonra -ilgi hali kullanılan fiiller. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | İlgi halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri | Ders |
10 | Vasıta halinde isimlerin aldığı takılar; vasıta halinin dönüşlü cümlede kullanılması; edatlarla vasıta hali; vasıta halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri | Ders |
11 | Vasıta halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri | Ders |
12 | Doğrudan ve dolaylı anlatım | Ders |
13 | Hikâye okuma, anlama ve anlatma | Ders |
14 | Sınav | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günlük yaşamla ilgili temel ve orta düzey konular hakkında Rusça diyalog kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
A2-B1 düzeyine uygun metinleri okuyarak ana fikri anlar ve basit çıkarımlarda bulunur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman yapılarında basit cümleler kurarak yazılı anlatımda bulunabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dinledikleri metinlerdeki temel bilgileri anlayarak ana fikri kavrar ve soruları yanıtlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Rusça’daki temel dil bilgisi yapılarını (fiil çekimleri, sıfatlar, zamirler vb.) doğru ve yerinde kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günlük yaşamla ilgili temel ve orta düzey konular hakkında Rusça diyalog kurabilir. | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
A2-B1 düzeyine uygun metinleri okuyarak ana fikri anlar ve basit çıkarımlarda bulunur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman yapılarında basit cümleler kurarak yazılı anlatımda bulunabilir. | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | ;
Dinledikleri metinlerdeki temel bilgileri anlayarak ana fikri kavrar ve soruları yanıtlayabilir. | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | ;
Rusça’daki temel dil bilgisi yapılarını (fiil çekimleri, sıfatlar, zamirler vb.) doğru ve yerinde kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 3,2 | 3,2 | 3,8 | 4,2 | 3,4 | 4 | 3,6 | 2,8 | 3,6 | 4 | 4,2 | 3,6 | 3,8 | 3,4 | 3,4 |