| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Meşrutiyet Dönemi Türk Şiiri | TDE307 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü, örgün |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
| Amaç |
Meşrutiyet Dönemi Türk Şiiri hakkında bilgi vermek, dönem şiiri üzerinde yorum yapabilme becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Meşrutiyet Dönemi Türk Şiirindeki şiir hareketleri, devrin şiir anlayışı, devrin şairleri ve şiirlerinden örnekler |
| Ders Kaynakları |
Ahmet Haşim, Bütün Şiirleri (Haz. İ.Enginün ve Z.Kerman), Dergah Yay.
Tanpınar, Ahmet Hamdi (2011). Yahya Kemal, (7.baskı), Dergah Yay. Çetişli, İsmail (ed.) (2007). II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 6 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,24 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | II. Meşrutiyet Dönemi Siyasi, Sosyal ve Kültürel Hayatı | |
| 2 | Fecr-i Âti Hareketi ve Şiiri | |
| 3 | Ahmet Haşim, Hayatı, Sanatı, Poetikası | |
| 4 | Ahmet Haşim'in şiirlerinin tahlili | |
| 5 | Ahmet Haşim'İn Şiirlerinin Tahlili | |
| 6 | Yahya Kemal Beyatlı, Hayatı, Sanatı, Poetikası | |
| 7 | Yahya Kemal Beyatlı'nın Şiirlerinin Tahlili | |
| 7 | Yahya Kemal Beyatlı'nın Şiirlerinin Tahlili | |
| 9 | Mehmet Akif Ersoy Hayatı, Sanatı, Poetikası | Ders |
| 10 | Mehmet Akif Ersoy'un Şiirlerin Tahlili | Ders |
| 11 | Milli Edebiyat Döneminin Genel Özellikleri | Ders |
| 12 | Milli Edebiyat Dönemi ve Fikir Akımları | |
| 13 | Mehmet Emin Yurdakul ve Şiir Anlayışı | |
| 14 | Ziya Gökalp ve Şiir Anlayışı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Fecr-i Âtî dönemini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Millî Edebiyat hareketini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Millî Edebiyat hareketini tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Meşrutiyet Dönemi Türk Şiiri Hakkında Bilgi Kazanımı | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fecr-i Âtî dönemini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Millî Edebiyat hareketini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Millî Edebiyat hareketini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Meşrutiyet Dönemi Türk Şiiri Hakkında Bilgi Kazanımı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |