EN
  • Anasayfa
  • TDE308 Meşrutiyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TDE308 - Meşrutiyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Meşrutiyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi TDE308 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü, Oral
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK
Amaç

Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi hakkında bilgi vermek, dönem şiiri üzerinde yorum yapabilme becerisi kazandırmak

Ders İçeriği

Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi, devrin roman anlayışı, devrin romancı ve hikayecileri

Ders Kaynakları Çetişli, İsmail (ed.) (2007). II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay.
Enginün, İnci (2013). Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyete (1839-1923), Dergah Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 26
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 II. Meşrutiyet Döneminin Siyasi ve Sosyal Yapısı Sözlü
2 Milliyetçilik Düşüncesi ve Türk Edebiyatı Sözlü
3 Milli Edebiyat Kavramı Sözlü
4 Genç Kalemler Dergisi Sözlü
5 Yakup Kadri Karaosmanoğlu
5 Yakup Kadri Karaosmanoğlu
7 Refik Halid Karay
7 Refik Halid Karay
9 Halide Edip Adıvar
9 Halide Edip Adıvar
11 Aydemir romanı
12 Meşrutiyet Döneminde Roman Eleştirisi
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
II. Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikâyesinin tarihini yazar ve eser örnekleri ile tanımak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Yakup Kadri romancılığını kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Refik Halid romancılığını kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Edebiyatta Türkçülük düşüncesini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
II. Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikâyesinin tarihini yazar ve eser örnekleri ile tanımak. 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 1 2 5 5 5
Yakup Kadri romancılığını kavrar. 5 5 3 4 4 4 4 5 5 5 1 2 5 5 5
Refik Halid romancılığını kavrar. 5 5 3 4 4 4 4 5 5 5 1 2 5 5 5
Edebiyatta Türkçülük düşüncesini öğrenir. 5 5 3 4 4 4 4 5 5 5 1 2 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 3,5 4,25 4 4 4 5 5 5 1 2 5 5 5