| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Batı Edebiyatı I | TDE127 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, sınıf ortamında |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, Batı edebiyatının Antik Yunan’dan başlayarak 19. yüzyıla kadar geçirdiği tarihsel, kültürel ve estetik dönüşümleri bütüncül bir bakış açısıyla incelemek; dönemlerin öne çıkan eserlerini ve yazarlarını tanıtmak; edebi türlerin, anlatım tekniklerinin ve düşünce akımlarının gelişimini anlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Antik Yunan'dan 19. yüzyıla kadar Batı edebiyatının tarihsel süreci, sanat akımları ve öne çıkan edebi eser incelemeleri. |
| Ders Kaynakları |
Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Batı edebiyatı kavramı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Antik Yunan Edebiyatına Giriş Sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
| 3 | Homeros ve destan geleneği | Tartışmalı Ders |
| 4 | Antik Yunan Tragedyası ve Komedyası | Tartışmalı Ders |
| 5 | Latin Edebiyatı Vergilius, Horatius, Ovidius | Tartışmalı Ders |
| 6 | Ortaçağ Edebiyatına Giriş | Tartışmalı Ders |
| 7 | Şövalye Romanları ve Epik Anlatılar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Rönesans ve Batı Edebiyatı: İtalyan Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
| 9 | Rönesans ve Batı Edebiyatı: Fransız Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Rönesans ve Batı Edebiyatı: İngiliz Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
| 11 | Barok ve Klasisizm | Tartışmalı Ders |
| 12 | Aydınlanma Çağı Edebiyatı ve Romanın yükselişi | Tartışmalı Ders |
| 13 | İngiliz Romanının Doğuşu | Tartışmalı Ders |
| 14 | Alman Edebiyatı ve Romantik Hareket | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci Batı edebiyatının Antik Yunan’dan başlayarak 19. yüzyıla kadar geçirdiği tarihsel, kültürel ve estetik dönüşümlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci Batı edebiyatının Antik Yunan’dan başlayarak 19. yüzyıla kadar olan önemli eserleri hakkında bilgi edinir ve eserleri incelemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenci Batı edebiyatının tematik dönüşümü hakkında bilgi edinir ve eserleri bu çerçevede incelemeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci Batı edebiyatının Antik Yunan’dan başlayarak 19. yüzyıla kadar geçirdiği tarihsel, kültürel ve estetik dönüşümlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci Batı edebiyatının Antik Yunan’dan başlayarak 19. yüzyıla kadar olan önemli eserleri hakkında bilgi edinir ve eserleri incelemeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci Batı edebiyatının tematik dönüşümü hakkında bilgi edinir ve eserleri bu çerçevede incelemeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |