Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Batı Edebiyatı II | TDE232 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü, örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste 20. yüzyıldan günümüze dünyada öne çıkan edebiyat anlayışları ve eserleri incelenerek bütünlüklü bir biçimde dünya edebiyatı tarihi öğrenilir. |
Ders İçeriği |
20. yüzyıldan günümüze dünyanın farklı coğrafyalarındaki edebiyat eserlerinin tanınması |
Ders Kaynakları |
Alison Finch, Fransız Edebiyatı Bir Kültürel Tarih, Vakıfbank Kültür Yayınları
Mina Urgan, İngiliz Edebiyatı Tarihi, Yapı Kredi Yayınları Harold, Bloom, Batı Kanonu, İthaki Yayınları Alison Finch, Fransız Edebiyatı Bir Kültürel Tarih, Vakıfbank Kültür Yayınları Mina Urgan, İngiliz Edebiyatı Tarihi, Yapı Kredi Yayınları Harold, Bloom, Batı Kanonu, İthaki Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Başlangıçtan Rönesans'a | Sözlü |
2 | Aydınlanma Dönemi | Sözlü |
3 | Devrimler ve Edebiyat | Sözlü |
4 | Charles Baudelaire | Sözlü |
5 | Arthur Rimbaud | Sözlü |
6 | Dekadanlar ve Sembolistler | Sözlü |
7 | Eski İngiliz Edebiyatı | Sözlü |
8 | Elizabeth Çağı ve 17. Yüzyılda Nesir | Sözlü |
9 | Shakesperare'den Önce Elizabeth Çağı Tiyatrosu | Sözlü |
10 | Shakesperare | Sözlü |
10 | Shakesperare | Sözlü |
12 | Latin Amerika Edebiyatı | Sözlü |
13 | Çağdaş Arap Edebiyatı | Sözlü |
14 | Çağdaş Afrika Edebiyatı | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu ders 20. yüzyıldan günümüze kadar Avrupa, Latin Amerika, Arap ve Afrika edebiyatları hakkında bilgi verir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Homeros başta olmak üzere Antik Yunan'da ortaya çıkan eserler aracılığıyla sanat felsefesinin temellerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Batı edebiyatında kuramların edebiyata yansımasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Shakespeare gibi dünya edebiyatına yön veren isimleri kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu ders 20. yüzyıldan günümüze kadar Avrupa, Latin Amerika, Arap ve Afrika edebiyatları hakkında bilgi verir. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
Homeros başta olmak üzere Antik Yunan'da ortaya çıkan eserler aracılığıyla sanat felsefesinin temellerini öğrenir. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
Batı edebiyatında kuramların edebiyata yansımasını öğrenir. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
Shakespeare gibi dünya edebiyatına yön veren isimleri kavrar. | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |