Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II | TDE353 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, sözlü |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni Türk edebiyatındaki edebi eleştiri hakkında bilgileri geliştirmek |
Ders İçeriği |
Edebî eleştiri nedir? .Edebî eleştiri sahasındaki bazı akımlar: formalizm, empressiyonizm, psikolojik yaklaşımlar,vs. .Çağdaş Türk Edebiyatında edebî eleştirinin tarihi. .Bazı yaklaşımlar: Servet-i Fünûn ve Cumhuriyet döneminde edebî eleştiri. .Edebî eleştiri yazan bazı yazarlar: Namık Kemal, Recaizade Mahmut Ekrem, Ömer Seyfettin, Fuat Köprülü, Nurullah Ataç, Ahmet Hamdi Tanpınar, Mehmet Kaplan, vs.. .Seçilmiş eleştiri çalışmalarından roman, hikâye ve oyunlar... . |
Ders Kaynakları |
Berna Moran, Edebiyat Kuramı ve Eleştiri
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |