EN
  • Anasayfa
  • TDE353 Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE353 - Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II TDE353 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, sözlü
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Yeni Türk edebiyatındaki edebi eleştiri hakkında bilgileri geliştirmek

Ders İçeriği

Edebî eleştiri nedir? .Edebî eleştiri sahasındaki bazı akımlar: formalizm, empressiyonizm, psikolojik yaklaşımlar,vs. .Çağdaş Türk Edebiyatında edebî eleştirinin tarihi. .Bazı yaklaşımlar: Servet-i Fünûn ve Cumhuriyet döneminde edebî eleştiri. .Edebî eleştiri yazan bazı yazarlar: Namık Kemal, Recaizade Mahmut Ekrem, Ömer Seyfettin, Fuat Köprülü, Nurullah Ataç, Ahmet Hamdi Tanpınar, Mehmet Kaplan, vs.. .Seçilmiş eleştiri çalışmalarından roman, hikâye ve oyunlar... .

Ders Kaynakları Berna Moran, Edebiyat Kuramı ve Eleştiri
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eleştiri Kavramı ve Türleri Ders
2 Tarihselcilik Ders
3 Yeni Tarihselcilik Ders
4 Dilbilimsel Eleştiri Ders
5 Biyografik Eleştiri Ders
6 Psikanlizm Ders
6 Psikanlizm Ders
6 Psikanlizm Ders
10 Feminist Eleştiri Ders
10 Feminist Eleştiri Ders
12 Postmodernizm Ders
12 Postmodernizm Ders
12 Postmodernizm Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Edebi eleştiri ilgili yeni bilgi ve kavramlar edinme ve bunları edebiyat metinlerinde görebilme becerisi kazanma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Edebi eleştiri ile ilgili bilgilerin kaynağına erişebilme ve bunlardan bilimsel çerçevede faydalanabilme becerisi kazanma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Değişik disiplinlerin metotlarını edebiyat eleştirisinin malzemesi haline getirip araştırmalarına uygulayabilme ve disiplinler arası bakabilme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Edebiyat eleştirisi çalışmaları yaparken konunun özelliklerine en uygun yöntemi bulup uygulayabilme becerisi gösterme Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Edebi eleştiri ilgili yeni bilgi ve kavramlar edinme ve bunları edebiyat metinlerinde görebilme becerisi kazanma 3 5 5 4 5 5 2 3 4 5 - - - 5 5
Edebi eleştiri ile ilgili bilgilerin kaynağına erişebilme ve bunlardan bilimsel çerçevede faydalanabilme becerisi kazanma 3 5 5 4 5 5 2 3 4 5 - - - 5 5
Değişik disiplinlerin metotlarını edebiyat eleştirisinin malzemesi haline getirip araştırmalarına uygulayabilme ve disiplinler arası bakabilme 3 5 5 4 5 5 2 3 4 5 - - - 5 5
Edebiyat eleştirisi çalışmaları yaparken konunun özelliklerine en uygun yöntemi bulup uygulayabilme becerisi gösterme 3 5 5 4 5 5 2 3 4 5 - - - 5 5
Ortalama Değer 3 5 5 4 5 5 2 3 4 5 - - - 5 5