Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Ekonomisi ve Yönetimi | TDE451 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı kültür ekonomisi ve yönetimi kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla kültürel ekonomik sektörler, kültür endüstrileri, kültür yönetimi, kültürel miras ekonomisi ve yönetimi, fikri mülkiyet, kültürel ekonomik politikalar, kent kültürü ekonomisi yönetimi, kültür projeleri yönetimi, medyatik içerik üretimi, satışı, yönetimi ve denetimi gibi konuları ele almak ve analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Derste kültürel yaşamın çeşitli boyutlarını oluşturan göstergelerin üretilmesi, anlamlanması, aktarılması ve yorumlanmasını ve çözümlenmesi süreçleri çeşitli boyutlarıyla incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Adorno W. Theodor, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen, Ankara, 2008.
Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yay., Ankara 2012. Çelik, Abdurrahman, Kültür Endüstrisi, Literatür Yay., İstanbul 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler | Tartışmalı Ders |
2 | Kültür ekonomisi, kültür endüstrisi ve kültürel miras yönetimi ilişkileri | Tartışmalı Ders |
3 | Kültür endüstirisi ve popüler kültür etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye’de ve diğer ülkelerde kültür ekonomisi ve yönetimi | Tartışmalı Ders |
5 | Kültürel imgelerin ekonomik boyutları | Tartışmalı Ders |
6 | Kültürel miras, öz sanat alanları ve kültürel miras yönetimi | Tartışmalı Ders |
7 | Kentsel kültür ekonomisi, kent markaları, coğrafi işaretler | Tartışmalı Ders |
8 | Kültür ekonomisi ve medya | Tartışmalı Ders |
9 | Kültür turizmi | Tartışmalı Ders |
10 | Kültür ekonomisi ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma | Tartışmalı Ders |
11 | Kültür projeleri hazırlık aşamaları ve süreçleri | Tartışmalı Ders |
12 | Kültür projeleri hazırlama | Tartışmalı Ders |
12 | Kültür projeleri hazırlama | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürün ekonomik boyutuyla ilgili farkıdalık edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürün yerel, bölgesel ve ulusal sürdürülebilir kalkınmaya katkısını kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültür projelerinin hazırlık, uygulama, araştırma aşamalarını ve süreçlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültür endüstrisinin bileşenlerini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültür yapılarını ve politikalarını sosyal, ekonomik ve siyasi çerçevede, yerel ve uluslararası etkenleri boyutunda inceleyebilecekler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürün ekonomik boyutuyla ilgili farkıdalık edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kültürün yerel, bölgesel ve ulusal sürdürülebilir kalkınmaya katkısını kavrar. | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kültür projelerinin hazırlık, uygulama, araştırma aşamalarını ve süreçlerini öğrenir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
Kültür endüstrisinin bileşenlerini analiz edebilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
Kültür yapılarını ve politikalarını sosyal, ekonomik ve siyasi çerçevede, yerel ve uluslararası etkenleri boyutunda inceleyebilecekler. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 3 | - | 0,2 | - | - | - | - | - | 1,6 | 0,8 | - | - | - | - |