Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelenek, Görenek ve Halk İnançları | TDE450 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal normlar bağlamında oluşan kavramları açıklamak ve toplumsal uygulamaların inanç temellerini değerlendirmektir. Geleneksel inanış ve uygulamaların sosyal ve kültürel anlamları üzerinde durulacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini töre, gelenek ve görenek kavramları bağlamında halk bilimsel uygulamaların incelenmesi oluşturmaktadır. Özelikle geçiş ritüellerinin (doğum, evlilik, ölüm) tarihî kökleri, inanç unsurları ve sözlü gelenekle ilişkisi üzerinde durulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Boratav, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi.
Eliade, Mircea, Kutsal ve Kutsal – Dışı, Alfa Yayınları. Örnek, Sedat Veyis, Türk Halkbilimi, Bilgesu Yayınları. Örnek, Sedat Veyis, Anadolu Folklorunda Ölüm, Bilgesu Yayınları. Örnek, Sedat Veyis, 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, Bilgesu Yayıncılık. Roux, Jean-Paul, Altay Türklerinde Ölüm, Kabalcı Yayınları. Tryjarski, Edward, Türkler ve Ölüm, Pinhan Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal norm kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Sosyal normların çeşitleri ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
3 | Gelenek kavramı üzerinde tartışmalar | Tartışmalı Ders |
4 | Kutsal, ritüel, kült kavramları | Tartışmalı Ders |
5 | Geçiş ritüelleri | Tartışmalı Ders |
6 | Doğum ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
7 | Doğum ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
8 | Evlilik ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
8 | Evlilik ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
10 | Ölüm ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
10 | Ölüm ile ilgili gelenek, görenek ve halk inançları | Tartışmalı Ders |
12 | Gelenek ve kültürel değişim | Tartışmalı Ders |
13 | Geleneksel mekânlar | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal normlar hakkında genel bilgiler edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Halk inançlarının teşekkülü hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geçiş ritüellerinin inanç temelleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geleneksel düşüncenin toplumsal ve kültürel boyutlarının tahlil edilmesini sağlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal normlar hakkında genel bilgiler edinir. | - | 4 | 3 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Halk inançlarının teşekkülü hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | ;
Geçiş ritüellerinin inanç temelleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
Geleneksel düşüncenin toplumsal ve kültürel boyutlarının tahlil edilmesini sağlar | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 2 | - | 4 | 3 | - | ;
Ortalama Değer | - | 1 | 0,75 | - | - | - | - | 2 | 1,25 | 1,25 | 1,75 | 1,25 | 1 | 2 | - |