EN
  • Anasayfa
  • TDE449 Kültürel Göstergebilim (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TDE449 - Kültürel Göstergebilim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültürel Göstergebilim TDE449 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı kültürel göstergebilimin kökenlerine, metodolojik özgüllüğüne, mevcut yaklaşımlarına ve farklı disiplinlere sahip melezleşmelerine odaklanarak, kültürleri göstergebilimsel yapı olarak nitelendiren anlamlandırma mekanizmaları ve süreçlerinin doğasını ele almaktadır.

Ders İçeriği

Derste kültürel yaşamın çeşitli boyutlarını oluşturan göstergelerin üretilmesi, anlamlanması, aktarılması ve yorumlanmasını ve çözümlenmesi süreçleri çeşitli boyutlarıyla incelenecektir.

Ders Kaynakları Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven (çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2016.
Mehmet Rıfat, Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunlari, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
Pierre Guiraud, Göstergebilim (Çev. Mehmet Yalçın), İmge Yayınevi, İstanbul, 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -