Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültürel Göstergebilim | TDE449 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı kültürel göstergebilimin kökenlerine, metodolojik özgüllüğüne, mevcut yaklaşımlarına ve farklı disiplinlere sahip melezleşmelerine odaklanarak, kültürleri göstergebilimsel yapı olarak nitelendiren anlamlandırma mekanizmaları ve süreçlerinin doğasını ele almaktadır. |
Ders İçeriği |
Derste kültürel yaşamın çeşitli boyutlarını oluşturan göstergelerin üretilmesi, anlamlanması, aktarılması ve yorumlanmasını ve çözümlenmesi süreçleri çeşitli boyutlarıyla incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven (çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2016.
Mehmet Rıfat, Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunlari, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007. Pierre Guiraud, Göstergebilim (Çev. Mehmet Yalçın), İmge Yayınevi, İstanbul, 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler | Tartışmalı Ders |
2 | Göstergebilimin tarihi ve kültürel gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Göstergebilimin temel kavramları ve terimleri | Tartışmalı Ders |
4 | Göstergebilimin teorik ve metodolojik temelleri | Tartışmalı Ders |
5 | Kültürel göstergelerin üretimi, yapısı ve karakteristikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Kültürel göstergelerde anlamlandırma ve söylem | Tartışmalı Ders |
7 | Kültürel göstergelerin çözümleme metodları ve teknikleri | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
8 | Uygulama: Göstergebilimsel çözümlemeler | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Göstergebilim kültürel üretimlerle ilişkisini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel çözümlemelerden göstergebilimsel metotlardan yararlanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel üretimlerin yüzey ve derin yapısı arasındaki ilişkiyi kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel alanda anlamlandırma, sembolleştirme ve ikonlaştırma süreçleri ve stratejilerine dair bilgiler edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Göstergebilim kültürel üretimlerle ilişkisini öğrenir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kültürel çözümlemelerden göstergebilimsel metotlardan yararlanır. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
Kültürel üretimlerin yüzey ve derin yapısı arasındaki ilişkiyi kavrar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
Kültürel alanda anlamlandırma, sembolleştirme ve ikonlaştırma süreçleri ve stratejilerine dair bilgiler edinir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - |