Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yaratıcı Yazarlık | TDE346 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, sözlü |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaratıcı Yazma dersi; yazma becerisinin doğasına ve önemine dair farkındalık oluşturmayı, yazma eğitimine getirilen farklı bakış açış açılarının bilimsel temellerini ve özelliklerini tanıtmayı, yaratıcı yazmaya ve bu yaklaşımın okullarda nasıl kullanılacağına ve değerlendirileceğine ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu dersin bir başka amacı da kavramsal ve kuramsal bilgiler ile uygulamalar vasıtasıyla öğrencilerin kendi yazma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Metin kurgusu, yaratıcı düşünme, kurmacanın özellikleri |
Ders Kaynakları |
Bayat, N. (2019). Yazma modelleri. N. Bayat (Ed.). Yazma ve eğitimi içinde (s.9-46). AnıYayıncılık.
Çevik, A. (2021). Yazma tasarımı ve yazmada farkındalık. Pegem Akademi. Gunning, T. G. (2005). Creating literacy instruction for all students (5th Edition). Allyn & Bacon. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eleştirel düşünmenin tanımı ve kapsamı | Ders |
2 | Yaratıcı düşünme becerisi | Ders |
3 | Yaratıcı düşünme stratejileri | Ders |
4 | Yaratıcı düşünen bireyin özellikleri | Ders |
5 | Yazmanın tanımı ve kapsamı | Ders |
6 | Yazma yaklaşımları | Ders |
7 | Okuma ve yazma | Ders |
8 | Yaratıcı yazmanın tanımı ve kapsamı | Ders |
9 | Yaratıcı yazma ilkeleri | Ders |
10 | Yaratıcı yazma öğretimi ve uygulama basamakları | Ders |
11 | Yaratıcı yazma örnekleri | Ders |
11 | Yaratıcı yazma örnekleri | Ders |
13 | Yaratıcı yazma uygulamaları | Ders |
13 | Yaratıcı yazma uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaratıcı düşünmenin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaratıcı düşünmenin bireyin yaşamındaki rolünü tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaratıcı düşünme becerisi kazanma yollarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yaratıcı düşünme becerisinin yazmaya nasıl uyarlanacağını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı düşünmenin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | ;
Yaratıcı düşünmenin bireyin yaşamındaki rolünü tartışabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | ;
Yaratıcı düşünme becerisi kazanma yollarını açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | ;
Yaratıcı düşünme becerisinin yazmaya nasıl uyarlanacağını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 5 | 5 |