Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Mizah Kültürü | TDE343 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı insanlığın ortak davranış kalıplarından biri olan "gülme"nin kaynaklarından biri olan mizah kavramını açıklamak, mizah yaratım sürecini betimlemek, mizahın farklı işlevlerini ve görünümlerini açıklayan mizah teorileri ile mizahın ortaya çıktığı sözel, görsel türleri tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Derste Türk mizah kültürü ve geleneğinin temel karakteristikleriyle ilgili konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Öğüt-Eker, Gülin (2009). İnsan Kültür Mizah, Ankara: Grafiker Yayınları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler | Tartışmalı Ders |
2 | Felsefi bir problem olarak gülme, gülme bilimi ve gülmenin işlevleri | Tartışmalı Ders |
3 | Mizahın tanımları, kökenleri, türleri, alanları ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
4 | Temel mizah kuramları: Biyo-Evrimsel Kuram, Uyumsuzluk Kuramı, Üstünlük Kuramı, Psikanalitik Kuram | Tartışmalı Ders |
5 | Türk halk mizahının temel aktarım aracı olarak fıkra: Tanımlar, karakteristikler ve işlevler | Tartışmalı Ders |
6 | Türk kültürü fıkra belleğini oluşturan ana tipler ve bu tipler etrafında oluşan fıkra gelenekleri | Tartışmalı Ders |
7 | Türk halk mizahının temel aktarım aracı olarak Geleneksel Türk Tiyayrosu: Tanımlar, karakteristikler ve işlevlerlk | Tartışmalı Ders |
8 | Köy Seyirlik Oyunlarının kökenleri, karakteristikleri ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
9 | Karagöz oyunun kökenleri, karakteristikleri ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
10 | Meddahlık ve Ortaoyunun kökenleri, karakteristikleri ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
11 | Kukla ve Tuluat tiyatrosunun kökenleri, karakteristikleri ve işlevleri | Tartışmalı Ders |
12 | Türk halk mizahının temel aktarım aracı olarak Türk mizah basını | Tartışmalı Ders |
12 | Türk halk mizahının temel aktarım aracı olarak Türk mizah basını | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Evrensel bir etkileşim olan mizahın, yüzey yapıda bir eğlence aracı olmakla birlikte; derin yapıda, bilişsel, entelektüel, eleştirel, sosyal ve duygusal işlevleri olan ciddi bir olgu ve ekonomik, siyasal, sosyal, kültürel boyutuyla insan hayatının merkezinde bulunan geniş perspektife sahip bir sorgulama alanı olduğunu öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mizah kültürünün toplumsal dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Evrensel bir etkileşim olan mizahın, yüzey yapıda bir eğlence aracı olmakla birlikte; derin yapıda, bilişsel, entelektüel, eleştirel, sosyal ve duygusal işlevleri olan ciddi bir olgu ve ekonomik, siyasal, sosyal, kültürel boyutuyla insan hayatının merkezinde bulunan geniş perspektife sahip bir sorgulama alanı olduğunu öğrenecektir. | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | 3 | 5 | - | - | ;
Mizah kültürünün toplumsal dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 4 | - | 3 | 4 | 4 | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 2,5 | 2,5 | - | 2,5 | 2,5 | - | - | 4,5 | - | 1,5 | 3,5 | 4,5 | - | - |