Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Bilim I | TDE341 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
Bu dersin amacı, dünyada ve Türkiye’de karşılaştırmalı kültür biliminin tarihi, temel kavram ve yaklaşımları ile konularını ele almak ve değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Kültür bilimi araştırmalarının tarihini, temel kavramlarını ve yaklaşımlarını, Türkiye’deki kültür değişmelerini, sözlü kültürden yazılı kültür geçişi, medya- kültür ve edebiyat etkileşimini, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisini açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
Ders Kaynakları |
Özdemir, N. (2008). Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara.
Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kültür bilimi araştırmalar tarihi | Tartışmalı Ders |
2 | Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
3 | Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
4 | Medya- kültür ve edebiyat etkileşimi | Tartışmalı Ders |
5 | Yazılı medya ve edebiyat (sözlü ve yazılı edebiyat) | Tartışmalı Ders |
6 | Yazılı medya ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) | Tartışmalı Ders |
7 | Mizah basını ve çizgi/öykü roman | Tartışmalı Ders |
8 | Medya, kültür/edebiyat ve siyaset etkileşimi | Tartışmalı Ders |
9 | Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
10 | Radyo ve edebiyat | Tartışmalı Ders |
11 | Radyo ve tiyatro | Tartışmalı Ders |
12 | Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
12 | Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirmeler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4 | 4 | 3,8 | 4,4 | 4,2 | 3,6 | 4 | 4 | 4,2 | 3,8 | 3,8 | 4 |