EN
  • Anasayfa
  • TDE341 Kültür Bilim I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE341 - Kültür Bilim I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültür Bilim I TDE341 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Erol GÜLÜM
Amaç

Bu dersin amacı, dünyada ve Türkiye’de karşılaştırmalı kültür biliminin tarihi, temel kavram ve yaklaşımları ile konularını ele almak ve değerlendirmektir.

Ders İçeriği

Kültür bilimi araştırmalarının tarihini, temel kavramlarını ve yaklaşımlarını, Türkiye’deki kültür değişmelerini, sözlü kültürden yazılı kültür geçişi, medya- kültür ve edebiyat etkileşimini, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisini açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.

Ders Kaynakları Özdemir, N. (2008). Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara.
Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 1 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kültür bilimi araştırmalar tarihi Tartışmalı Ders
2 Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları Tartışmalı Ders
3 Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş Tartışmalı Ders
4 Medya- kültür ve edebiyat etkileşimi Tartışmalı Ders
5 Yazılı medya ve edebiyat (sözlü ve yazılı edebiyat) Tartışmalı Ders
6 Yazılı medya ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) Tartışmalı Ders
7 Mizah basını ve çizgi/öykü roman Tartışmalı Ders
8 Medya, kültür/edebiyat ve siyaset etkileşimi Tartışmalı Ders
9 Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş Tartışmalı Ders
10 Radyo ve edebiyat Tartışmalı Ders
11 Radyo ve tiyatro Tartışmalı Ders
12 Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri Tartışmalı Ders
12 Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirmeler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 4 5 4 4
Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4
Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. 5 4 4 4 4 3 4 5 3 4 5 4 3 4 4
Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 3 5 3 3 4
Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. 4 5 4 4 3 3 4 4 3 4 3 4 4 4 4
Ortalama Değer 4,4 4,4 4,4 4 4 3,8 4,4 4,2 3,6 4 4 4,2 3,8 3,8 4