Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültürel Miras Araştırmaları | TDE340 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, genel anlamda kültürel miras özelde ise somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı, somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması; somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi hususlarındaki meseleleri ele almaktır. |
Ders İçeriği |
Somut ve somut olmayan kültürel mirasın öğeleri, uygulama biçimleri ve koruma yaklaşımları |
Ders Kaynakları |
UNESCO. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesı·. Paris, 17 Ekim 2003
Oğuz, M. O. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Ankara: Geleneksel Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras tanımları | Tartışmalı Ders |
2 | Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasla ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
3 | Bütünleşik koruma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
4 | UNESCO Dünya Somut Olmayan Miras Temsili Listesi | Tartışmalı Ders |
5 | Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar | Tartışmalı Ders |
5 | Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar | Tartışmalı Ders |
7 | Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası ölçekte ilgili yasal düzenlenmeler | Tartışmalı Ders |
8 | Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması | Tartışmalı Ders |
8 | Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması | Tartışmalı Ders |
10 | Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders |
11 | UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi, süreç ve uygulamalar | Tartışmalı Ders |
10 | Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders |
10 | Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirmeler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Somut olmayan miras ve korunmasıyla ilişkili terminolojiye ve temel kavramsal bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Somut olmayan mirasın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Somut olmayan miras ve korunmasına dair kuramsal ve uygulamalı çalışmaları hakkında bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Somut olmayan mirasa yönelik tehditleri farkında olur ve önlemler alabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Somut olmayan mirasın korunmasıyla ilgili sorunları tespit edebilir, tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Somut olmayan miras ve korunmasıyla ilişkili terminolojiye ve temel kavramsal bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | 3 | 5 | - | - | - | ;
Somut olmayan mirasın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | - | - | - | - | - | 5 | - | 4 | 3 | 4 | - | 4 | - | - | - | ;
Somut olmayan miras ve korunmasına dair kuramsal ve uygulamalı çalışmaları hakkında bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Somut olmayan mirasa yönelik tehditleri farkında olur ve önlemler alabilir. | - | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Somut olmayan mirasın korunmasıyla ilgili sorunları tespit edebilir, tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 | - | - | 3 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,4 | - | - | 1,2 | 0,8 | 5 | - | 0,8 | 0,6 | 0,8 | 0,6 | 1,8 | - | - | - |