EN
  • Anasayfa
  • TDE340 Kültürel Miras Araştırmaları (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TDE340 - Kültürel Miras Araştırmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kültürel Miras Araştırmaları TDE340 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, genel anlamda kültürel miras özelde ise somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı, somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması; somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi hususlarındaki meseleleri ele almaktır.

Ders İçeriği

Somut ve somut olmayan kültürel mirasın öğeleri, uygulama biçimleri ve koruma yaklaşımları

Ders Kaynakları UNESCO. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesı·. Paris, 17 Ekim 2003
Oğuz, M. O. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras tanımları Tartışmalı Ders
2 Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasla ilgili temel kavramlar Tartışmalı Ders
3 Bütünleşik koruma yöntemleri Tartışmalı Ders
4 UNESCO Dünya Somut Olmayan Miras Temsili Listesi Tartışmalı Ders
5 Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar Tartışmalı Ders
5 Somut olmayan kültürel miras kavramının kökeni, ortaya çıkışı ve temel tartışmalar Tartışmalı Ders
7 Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası ölçekte ilgili yasal düzenlenmeler Tartışmalı Ders
8 Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması Tartışmalı Ders
8 Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi ve korunması Tartışmalı Ders
10 Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri Tartışmalı Ders
11 UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi, süreç ve uygulamalar Tartışmalı Ders
10 Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri Tartışmalı Ders
10 Somut olmayan kültürel mirasın araştırılması, belgelenmesi, korunması ve yönetimi konularında güncel yaklaşımlar ve uygulama örnekleri Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirmeler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Somut olmayan miras ve korunmasıyla ilişkili terminolojiye ve temel kavramsal bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Somut olmayan mirasın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Somut olmayan miras ve korunmasına dair kuramsal ve uygulamalı çalışmaları hakkında bilgi birikimine sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Somut olmayan mirasa yönelik tehditleri farkında olur ve önlemler alabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Somut olmayan mirasın korunmasıyla ilgili sorunları tespit edebilir, tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Somut olmayan miras ve korunmasıyla ilişkili terminolojiye ve temel kavramsal bilgiye sahip olur. - - - - 4 5 - - - - 3 5 - - -
Somut olmayan mirasın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. - - - - - 5 - 4 3 4 - 4 - - -
Somut olmayan miras ve korunmasına dair kuramsal ve uygulamalı çalışmaları hakkında bilgi birikimine sahip olur. - - - - - 5 - - - - - - - - -
Somut olmayan mirasa yönelik tehditleri farkında olur ve önlemler alabilir. - - - 3 - 5 - - - - - - - - -
Somut olmayan mirasın korunmasıyla ilgili sorunları tespit edebilir, tanımlayabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. 2 - - 3 - 5 - - - - - - - - -
Ortalama Değer 0,4 - - 1,2 0,8 5 - 0,8 0,6 0,8 0,6 1,8 - - -