EN
  • Anasayfa
  • TDE339 Destan Araştırmaları I (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TDE339 - Destan Araştırmaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Destan Araştırmaları I TDE339 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Türk destancılık geleneğinin oluşum ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermek. Sözlü kültür geleneği bağlamında destan türünü açıklamak. Çeşitli destan metinleri üzerinden destanların özellikleri ve ihtiva ettiği unsurları belirlemek. Destan araştırmalarında karşılaşılan problemler üzerinde tartışmak. Destan kahramanlarının tipolojik özellikleri hakkında bilgi vermek. Türk destancılık geleneği içerisinde değerlendirilen metinler üzerinde tahliller yapmak.

Ders İçeriği

Muhtelif Türk destan metinleri üzerinden destanların muhteva özellikleri ve ihtiva ettiği unsurlar incelenecektir. Destanlar halk bilimsel metotlarla çözümlenecektir.

Ders Kaynakları Reichl, Karl, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı. Çev. Metin Ekici, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2002.
Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988.
Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2003.
Köprülü, Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay, Ankara 2003.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
4 Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar
2 Epik anlatıların tanımı ve özellikleri Sözlü
3 Türk destancılık geleneği ile ilgili genel bilgiler Sözlü
4 Destanların sınıflandırılması Sözlü
5 Destan türünün muhteva ve şekil özellikleri Sözlü
6 Destan anlatıcıları Sözlü
7 Destan anlatıcıları Sözlü
8 Türk destanlarını inceleme yöntemleri Sözlü
9 Sibirya Türk destancılık geleneği Sözlü
10 Köne/Arkaik Epos kavramı ilgili tartışmalar Sözlü
11 Maaday Kara destanı üzerine çözümlemeler Sözlü
11 Maaday Kara destanı üzerine çözümlemeler Sözlü
13 Sibirya Türklerinin Destanlarında İyeler Sözlü
14 Genel değerlendirme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir.
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir.
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir.
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar.
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -