Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Destan Araştırmaları II | TDE338 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk destancılık geleneğinin oluşum ve gelişim dönemleri hakkında bilgi vermek. Sözlü kültür geleneği bağlamında destan türünü açıklamak. Çeşitli destan metinleri üzerinden destanların özellikleri ve ihtiva ettiği unsurları belirlemek. Destan araştırmalarında karşılaşılan problemler üzerinde tartışmak. Destan kahramanlarının tipolojik özellikleri hakkında bilgi vermek. Türk destancılık geleneği içerisinde değerlendirilen metinler üzerinde tahliller yapmak. |
Ders İçeriği |
Çeşitli destan metinleri üzerinden destanların muhteva özellikleri ve ihtiva ettiği unsurlar incelenecektir |
Ders Kaynakları |
Reichl, Karl, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı. Çev. Metin Ekici, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2002.
Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2003. Köprülü, Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay, Ankara 2003. Reichl, Karl, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı. Çev. Metin Ekici, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2002. Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2003. Köprülü, Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay, Ankara 2003. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirmeler. | |
2 | Kurmaca anlatıların ve edebiyatın biyo-psikolojik temelleri ve işlevleri. | |
3 | Sözlü edebiyat/geleneğin tanımı, bağlamı, karakteristikleri, sınıflandırılması ve anonim anlatmalık türlere giriş | |
4 | Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar | |
5 | Mitik anlatıların içeriksel, yapısal, icrasal ve işlevsel boyutları | |
6 | Yaratılışın Miti: Kaos/Ulu Tanrıça/Doğa ve Düzen/Ulu Tanrı/Kültür | |
7 | Mitik Kahramanın Benliğe Yolculuğu | |
8 | Ara Sınav/Mitlerin Yorumlanması: Psikanalitik ve Arketipsel Çözümlemeler | |
9 | Epik Destan (I): Tanımlar, karakteristikler, sınıflandırmalar ve araştırmalar. | |
10 | Türk Epik Destanları: Karakteristikler, icra bağlamları ve metinler | |
11 | Dede Korkut Kitabı: Araştırmalar ve analizler | |
12 | Masal: Tanımlar, Türsel Nitelikler, Sınıflandırmalar ve Araştırmalar | |
13 | Türk Masalları: Karakteristikler, araştırmalar ve metin analizleri | |
14 | Masalların Yorumlanması: Propp’cu Biçimbilimsel Analiz |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir. | |||
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | |||
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir. | |||
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar. | |||
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar. | |||
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir. | |||
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | |||
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir. | |||
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar. | |||
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kurmaca anlatıların ve hikaye anlatıcılığının biyo-sosyo-kültürel temellerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mit, epik destan ve masal türlerinin biçimsel, içeriksel ve icrasal boyutlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kurmaca anlatıları türlerini belirli teoriler özelinde analiz eder ve yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türk sözlü anlatı gelenekleri ve temel metinleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunlarla ilgili çözümlemeler yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |