Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Bilim II | TDE336 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Erol GÜLÜM |
Amaç |
Bu dersin amacı, Türkiye’deki kültür değişmeleri, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş, medya-kültür ve edebiyat etkileşimi, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisi tartışmaktır. |
Ders İçeriği |
Kültür ile ilgili temel kavramlar, süreçler ve teoriler. |
Ders Kaynakları |
Özdemir, N. (2008). Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık. Ankara.
Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kültür bilimi araştırmalar tarihsel gelişimi | Tartışmalı Ders |
2 | Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
3 | Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
4 | Medya, kültür ve edebiyat etkileşimi | Tartışmalı Ders |
5 | Sinema ve sözlü kültür | Tartışmalı Ders |
6 | Sinema ve sözlü edebiyat | Tartışmalı Ders |
7 | Kitle iletişim kültürü, popüler kültür ve halk kültürü etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
8 | Televizyon ve sözlü kültür | Tartışmalı Ders |
9 | Televizyon ve sözlü edebiyat | Tartışmalı Ders |
9 | Televizyon ve sözlü edebiyat | Tartışmalı Ders |
11 | İnternet ve sözlü kültür | Tartışmalı Ders |
12 | İnternet ve sözlü edebiyat | Tartışmalı Ders |
12 | İnternet ve sözlü edebiyat | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirmeler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür bilimlerinin temel kavramlarını ve kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültürel süreçlerin edebiyat ve diğer yaratıcı endüstrilerle olan etkileşimini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebiyat ve kültür arasındaki ilişkiyi tarihsel ve sosyolojik bağlamda değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaratıcı endüstrilerde edebi metinlerin üretim, dağıtım ve tüketim dinamiklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kültür bilimleri perspektifiyle yaratıcı projeler tasarlama becerisi geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür bilimlerinin temel kavramlarını ve kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Kültürel süreçlerin edebiyat ve diğer yaratıcı endüstrilerle olan etkileşimini analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
Edebiyat ve kültür arasındaki ilişkiyi tarihsel ve sosyolojik bağlamda değerlendirir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Yaratıcı endüstrilerde edebi metinlerin üretim, dağıtım ve tüketim dinamiklerini kavrar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Kültür bilimleri perspektifiyle yaratıcı projeler tasarlama becerisi geliştirir. | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 3,6 | 4 | 3,4 | 4,2 | 3,8 | 3,6 | 4,2 | 4,2 | 4 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4 | 4 |