Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hikâye Tahlilleri II | TDE246 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze sınıf ortamında |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
1950 sonrası Türk hikâyesindeki toplumsal, siyasal ve edebî dönüşümleri analiz etmek; bu dönemde öne çıkan yazarların eserlerini estetik, ideolojik ve biçimsel açıdan değerlendirmek. |
Ders İçeriği |
1950 sonrası Türk hikâyesindeki öne çıkan yazarları, eser örnekleri ve tahlil yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Genel Çerçeve ve Tarihsel Arka Plan | Ders |
2 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Temalar | Ders |
3 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Eğilimler | Ders |
4 | Orhan Kemal ve hikâyeciliği | Ders |
5 | Haldun Taner ve hikâyeciliği | Ders |
6 | Yaşar Kemal ve hikâyeciliği | Ders |
7 | Tahsin Yücel ve hikâyeciliği | Ders |
8 | Füruzan ve hikâyeciliği | Ders |
9 | Rasim Özdenören ve hikâyeciliği | |
10 | Mustafa Kutlu ve hikâyeciliği | Ders |
11 | Tomris Uyar ve hikâyeciliği | Ders |
12 | Selim İleri ve hikâyeciliği | Ders |
13 | Öğrenci Sunumları | Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |