Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hikâye Tahlilleri I | TDE245 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze sınıf ortamında |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Ders Veren | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Amaç |
Tanzimat’tan günümüze kadar uzanan süreçte Türk hikâyesinin geçirdiği evreleri, önemli temsilcilerini ve karakteristik özelliklerini incelemek. |
Ders İçeriği |
1890-1950 arasıTürk hikâyesinin seyri ve öne çıkan hikâye örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modern Türk hikâyeciliğine geçişte tarihsel arka plan | Ders |
2 | Tanzimat Dönemi Türk Hikâyeciliği | Ders |
3 | Samipaşazâde Sezâi ve hikâye anlayışı. | Sözlü |
4 | Halit Ziya Uşaklıgil ve hikâye anlayışı. | Ders |
5 | Ömer Seyfettin ve hikâye anlayışı. | Ders |
6 | Refik Halit Karay ve hikâye anlayışı. | Sözlü |
7 | Halide Edip Adıvar ve hikâye anlayışı. | Sözlü |
8 | Hüseyin Rahmi Gürpınar ve hikâye anlayışı. | Ders |
9 | Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyeciliği | Ders |
10 | Sait Faik Abasıyanık ve hikâye anlayışı. | Ders |
11 | Sabahattin Ali ve hikâye anlayışı. | Ders |
12 | Öğrenci Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Öğrenci Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme: Temalar, Eğilimler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |