EN
  • Anasayfa
  • TDE245 Hikâye Tahlilleri I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE245 - Hikâye Tahlilleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hikâye Tahlilleri I TDE245 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze sınıf ortamında
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK
Ders Veren Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Amaç

Tanzimat’tan günümüze kadar uzanan süreçte Türk hikâyesinin geçirdiği evreleri, önemli temsilcilerini ve karakteristik özelliklerini incelemek.

Ders İçeriği

1890-1950 arasıTürk hikâyesinin seyri ve öne çıkan hikâye örnekleri.

Ders Kaynakları Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Modern Türk hikâyeciliğine geçişte tarihsel arka plan Ders
2 Tanzimat Dönemi Türk Hikâyeciliği Ders
3 Samipaşazâde Sezâi ve hikâye anlayışı. Sözlü
4 Halit Ziya Uşaklıgil ve hikâye anlayışı. Ders
5 Ömer Seyfettin ve hikâye anlayışı. Ders
6 Refik Halit Karay ve hikâye anlayışı. Sözlü
7 Halide Edip Adıvar ve hikâye anlayışı. Sözlü
8 Hüseyin Rahmi Gürpınar ve hikâye anlayışı. Ders
9 Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyeciliği Ders
10 Sait Faik Abasıyanık ve hikâye anlayışı. Ders
11 Sabahattin Ali ve hikâye anlayışı. Ders
12 Öğrenci Sunumları Ders Tartışmalı Ders
12 Öğrenci Sunumları Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme: Temalar, Eğilimler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci 1890-1950 arası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -