EN
  • Anasayfa
  • TDE241 Türk Eğlence Kültürü (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE241 - Türk Eğlence Kültürü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Eğlence Kültürü TDE241 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren
Amaç

Türk eğlence kültürü hakkındaki temel kavramları, yaklaşımları, eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve işlevlerini öğretmektir. Türk eğlence külltürünün edebi eserlerle olan yakın ilişkisini değerlendirmektir.

Ders İçeriği

Türk kültüründeki eğlence anlayışı, çeşitli uygulamalar ve gelenekler bağlamında değerlendirilecektir. Ayrıca üretim-tüketim ilişkilerinin, sosyo-kültürel yapının değişimiyle birlikte farklı bir görünüm sergileyen günümüz eğlence kültürü incelenecektir.

Ders Kaynakları Nebi Özdemir, Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
Sedat Veyis Örnek Türk Halkbilimi, Bilgesu Yayınları.
Metin And, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eğlence kavramı Tartışmalı Ders
2 Türk halk eğlenceleri ile ilgili çalışmalar Tartışmalı Ders
2 Türk halk eğlencelerinin sınıflandırılması Tartışmalı Ders
2 Türk halk eğlencelerinin sınıflandırılması Tartışmalı Ders
4 Efsane türünün diğer türlerle ilişkisi Tartışmalı Ders
5 Efsane türü ile ilgili literatür Tartışmalı Ders
6 Ritüel kökenli eğlenceler; dinî günler ve bayramlarla ilgili eğlenceler. Tartışmalı Ders
7 Geçiş dönemleriyle ilgili eğlenceler Tartışmalı Ders
8 Yöresel şenlik, festival ve panayırlar Tartışmalı Ders
9 Kent hayatı ile ilgili eğlenceler Tartışmalı Ders
10 Eğlence ve kültür değişmesi Tartışmalı Ders
11 Türk halk eğlencelerinin yapısal özellikleri Tartışmalı Ders
11 Türk halk eğlencelerinin yapısal özellikleri Tartışmalı Ders
13 Türk Halk Eğlencelerinin işlevleri Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve ürünlerini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türk halk eğlencelerinin işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 3 2 2 2 - 5 - - 1 - - - - - -
Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. 5 - - - 3 - - - - - - - 1 - -
Eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve ürünlerini kavrar. 3 - - - - - - - - 3 - - 2 - -
Türk halk eğlencelerinin işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. 3 2 5 3 - 4 4 3 1 2 - 2 4 - -
Ortalama Değer 3,5 1 1,75 1,25 0,75 2,25 1 0,75 0,5 1,25 - 0,5 1,75 - -