| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Eğlence Kültürü | TDE241 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk eğlence kültürü hakkındaki temel kavramları, yaklaşımları, eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve işlevlerini öğretmektir. Türk eğlence külltürünün edebi eserlerle olan yakın ilişkisini değerlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Türk kültüründeki eğlence anlayışı, çeşitli uygulamalar ve gelenekler bağlamında değerlendirilecektir. Ayrıca üretim-tüketim ilişkilerinin, sosyo-kültürel yapının değişimiyle birlikte farklı bir görünüm sergileyen günümüz eğlence kültürü incelenecektir. |
| Ders Kaynakları |
Nebi Özdemir, Cumhuriyet Dönemi Türk Eğlence Kültürü, Akçağ Yayınları, Ankara, 2005
Sedat Veyis Örnek Türk Halkbilimi, Bilgesu Yayınları. Metin And, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eğlence kavramı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Türk halk eğlenceleri ile ilgili çalışmalar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Türk halk eğlencelerinin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
| 2 | Türk halk eğlencelerinin sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
| 4 | Efsane türünün diğer türlerle ilişkisi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Efsane türü ile ilgili literatür | Tartışmalı Ders |
| 6 | Ritüel kökenli eğlenceler; dinî günler ve bayramlarla ilgili eğlenceler. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Geçiş dönemleriyle ilgili eğlenceler | Tartışmalı Ders |
| 8 | Yöresel şenlik, festival ve panayırlar | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kent hayatı ile ilgili eğlenceler | Tartışmalı Ders |
| 10 | Eğlence ve kültür değişmesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Türk halk eğlencelerinin yapısal özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 11 | Türk halk eğlencelerinin yapısal özellikleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | Türk Halk Eğlencelerinin işlevleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve ürünlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türk halk eğlencelerinin işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 2 | 2 | - | 5 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | 5 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | ;
| Eğlence türlerini, yapılarını, geleneklerini ve ürünlerini kavrar. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | 2 | - | - | ;
| Türk halk eğlencelerinin işlevleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 5 | 3 | - | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | - | 2 | 4 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 1 | 1,75 | 1,25 | 0,75 | 2,25 | 1 | 0,75 | 0,5 | 1,25 | - | 0,5 | 1,75 | - | - |