Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Halk Hikâyeciliği | TDE138 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Türk halk hikâyeciliği hakkında bilgi vererek geleneğin teşekkül, gelişim ve dönüşüm hususlarını değerlendirmektir. Sözlü ve yazılı kültür bağlamında teşekkül eden hikâyecilik geleneğinin icra özellikleri, anlatı kalıpları hakkında bilgi verilerek hikâyelerin âşıklık ve destancılık geleneği ile olan yakın ilişkisi çeşitli metinler aracılığıyla ortaya konulacaktır. |
Ders İçeriği |
Halk hikâyelerinin kökenleri, hikâyeleri tasnif ve tahlil etme metotları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Geleneksel ve modern halk hikayelerinin anlatıcı, dinleyici ve bağlam özellikleri değerlendirilir. |
Ders Kaynakları |
Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara 1998. Akçağ Yay.
Pertev Naili Boratav, Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği İstanbul: BilgeSu Yayıncılık. İlhan Başgöz, Türkülü Aşk Hikâyeleri, Pan Yayıncılık. Ali Duymaz, Kerem ile Aslı Hikâyesi Üzerinde Mukayeseli Bir Araştırma. 2001. Fikret Türkmen vd. Âşık Şeref Taşlıova’dan Derlenen Halk Hikâyeleri. TDK Yayınları. İsmet Çetin, Türk Halk Hikâyeciliği. Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sözlü kültür geleneği ve halk anlatıları | Tartışmalı Ders |
2 | Destan ve halk hikâyeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Türk halk hikâyeciliğinin teşekkülü | Tartışmalı Ders |
3 | Türk halk hikâyeciliğinin teşekkülü | Tartışmalı Ders |
5 | Halk hikâyelerinin anlatıcıları | Tartışmalı Ders |
6 | Âşık tipinin genel özellikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Halk hikâyelerinin muhtevası | Tartışmalı Ders |
8 | Halk hikâyelerinin şekil özellikleri | Tartışmalı Ders |
9 | Halk hikâyelerinin icrası | Tartışmalı Ders |
10 | Kerem ile Aslı hikâyesi | Tartışmalı Ders |
11 | Tahir ile Zühre hikâyesi | Tartışmalı Ders |
12 | Köroğlu hikayesi | Tartışmalı Ders |
13 | Hikayecilik geleneği ve halk kitapları | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk halk hikâyeciliğinin farklı kültür ortamları içindeki özelliklerini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Âşık, meddah vb. anlatıcıların hikâyecilik geleneği içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü edebiyat metinlerinin tür ve şekil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı türlere ait metinleri tahlil edilmesi konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türk halk hikâyeciliğinin farklı kültür ortamları içindeki özelliklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Âşık, meddah vb. anlatıcıların hikâyecilik geleneği içindeki yeri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |