Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Halk Edebiyatı I | TDE201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere anlatı türlerinin inanç ve düşünce sistemi içerisinde önemli bir yer işgal ettiğini, bu tür anlatıları inceleyip yorumlamanın insanlığın inanç ve düşünce sistemlerini öğrenme çabası anlamına geldiğini, mit, masal, destan gibi türlerin sadece fantastik ve olağanüstü unsurlardan oluşmadığını, doğru açılardan yaklaşıldığı takdirde bir anlam ve değer içerdiğini kavratmaktır. |
Ders İçeriği |
Türk anlatı geleneklerinin yaratılış ve icra bağlamları, sosyo-kültürel işlevleri ve inceleme yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Erhat, Azra, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2007.
Joseph Campbell, İlkel Mitoloji, İmge Kitapevi. Joseph Campbell, Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Kabalcı Yayınları. Bahaddin Ögel, Türk Mitolojisi I-II, TTK Yayınları. Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm Materyaller ve Araştırmalar, TTK Yayınları. Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri, Simavi Yayınları. Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları. Bilge Seyidoğlu, Mitoloji Üzerine Araştırmalar Metinler ve Tahliller. Ögel, Bahaeddin, Türk Mitolojisi, Ankara 1971. Fuzuli BAYAT, Türk Mitolojik Sistemi I-II, Ötüken Neşriyat Yayınları. Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçay Yayınları. Seyidoğlu, Bilge, Mitoloji Üzerine Araştırmalar, Metinler ve Tahliller, Dergah Yay., İstanbul 2014. Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, Kabalcı Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mitlerin tanımı, işlevleri, konu ve türleri hakkında ayrıntılı bilgi, | |
2 | Mitolojinin inanç ve düşünce sistemindeki yeri. | |
3 | Türk mitolojisi - Kaynaklar ve Kavramlar | Sözlü |
4 | Türk mitolojisi ile ilgili tarihi kaynaklar ve literatür | Sözlü |
5 | Yaratılış Mitleri | Sözlü |
6 | Köken Mitleri | Sözlü |
7 | Tufan ve Kıyamet Mitleri | Tartışmalı Ders |
8 | Türk mitolojisinde kutsal hayvanlar | Tartışmalı Ders |
9 | Şamanizm ve Türk Mitolojisi | Tartışmalı Ders |
10 | Türk Mitolojisinde Kültler | Tartışmalı Ders |
11 | Türk mitolojisinde Mitik Varlıklar ve Canavarlar | Tartışmalı Ders |
12 | Dünya Mitolojisi | Tartışmalı Ders |
12 | Dünya Mitolojisi | Tartışmalı Ders |
14 | Modern Dünyada Mitoloji | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mit ve mitoloji kavramlarının çeşitli boyutlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mitolojinin yaratılış, köken, tufan ve kıyamet üzerine ürettiği geleneksel metinlerden haberdar olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mitoloji ile dinler arasındaki ilişki hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mitik düşüncenin evrenselliğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mitik düşüncenin modern dönemdeki izdüşümlerini yorumlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mit ve mitoloji kavramlarının çeşitli boyutlarını öğrenir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mitolojinin yaratılış, köken, tufan ve kıyamet üzerine ürettiği geleneksel metinlerden haberdar olur. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mitoloji ile dinler arasındaki ilişki hakkında bilgi edinir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Mitik düşüncenin evrenselliğini öğrenir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mitik düşüncenin modern dönemdeki izdüşümlerini yorumlar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
Ortalama Değer | 2,6 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - |