EN
  • Anasayfa
  • TDE208 Türk Halk Edebiyatı II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TDE208 - Türk Halk Edebiyatı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Halk Edebiyatı II TDE208 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Amaç

Bu dersin amacı, Türk destan geleneğinin muhtelif unsurları hakkında bilgi vermek ve destan metinlerinin bilimsel metotlarla incelenmesini öğretmektir.

Ders İçeriği

Bu derste, Türk destanlarının muhteva, şekil ve anlatım özellikleri incelenir. Ayrıca Oğuzname geleneğinde yer alan Oğuz Kağan Destanı ve Dede Korkut hikayeleri hakkında bilgi verilip, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapılır.

Ders Kaynakları Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara: 2018
Jirmunskiy, V. M. Türk Kahramanlık Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2011
Reichl, K. Türk Boylarının Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2017
Yıldız, N. A. Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar, Akçağ Yayınları, 2019.
Ergin, Muharrem. Dede Korkut Kitabı I-I. Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara.
Gökyay, Orhan Şaik. Dedem Korkudun Kitabı. İstanbul: Kabalcı Yayınları
Ağca, F. Uygur Harfli Oğuz Kağan Destanı. Türk Kültürünü Araştırma Yayınları. Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sözlü edebiyat/geleneğin tanımı, bağlamı, karakteristikleri, sınıflandırılması ve anonim anlatmalık türlere giriş Tartışmalı Ders
2 Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar Tartışmalı Ders
3 Epik anlatıların tanımı ve özellikleri Tartışmalı Ders
4 Türk destancılık geleneği ile ilgili genel bilgiler Tartışmalı Ders
5 Türk destan kahramanlarının tipolojik özellikleri Tartışmalı Ders
6 Destanların sınıflandırılması Tartışmalı Ders
7 Oğuzname Geleneği ve Oğuz Kağan Destanı Tartışmalı Ders
8 Oğuz Kağan Destanı ile İlgili İncelemler Tartışmalı Ders
9 Dede Korkut Kitabı Tartışmalı Ders
10 Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler Tartışmalı Ders
10 Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler Tartışmalı Ders
10 Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler Tartışmalı Ders
13 Dede Korkut ve Modern Edebiyat Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Destan kültürünün muhtelif unsurları hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Destan ve diğer geleneksel anlatılar arasındaki ilişikiyi öğrenir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Modern edebiyatın epik kaynaklarını değerlendirme becerisi edinir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. 1 - - - - - - - - - - - - - -
Destan kültürünün muhtelif unsurları hakkında bilgi sahibi olur 5 - - - - - - - - - - - - - -
Destan ve diğer geleneksel anlatılar arasındaki ilişikiyi öğrenir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Modern edebiyatın epik kaynaklarını değerlendirme becerisi edinir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 4,2 - - - - - - - - - - - - - -