Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Halk Edebiyatı II | TDE208 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
Amaç |
Bu dersin amacı, Türk destan geleneğinin muhtelif unsurları hakkında bilgi vermek ve destan metinlerinin bilimsel metotlarla incelenmesini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste, Türk destanlarının muhteva, şekil ve anlatım özellikleri incelenir. Ayrıca Oğuzname geleneğinde yer alan Oğuz Kağan Destanı ve Dede Korkut hikayeleri hakkında bilgi verilip, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapılır. |
Ders Kaynakları |
Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara: 2018
Jirmunskiy, V. M. Türk Kahramanlık Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2011 Reichl, K. Türk Boylarının Destanları, Türk Dil Kurumu Yayınları: Ankara, 2017 Yıldız, N. A. Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar, Akçağ Yayınları, 2019. Ergin, Muharrem. Dede Korkut Kitabı I-I. Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara. Gökyay, Orhan Şaik. Dedem Korkudun Kitabı. İstanbul: Kabalcı Yayınları Ağca, F. Uygur Harfli Oğuz Kağan Destanı. Türk Kültürünü Araştırma Yayınları. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,78 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sözlü edebiyat/geleneğin tanımı, bağlamı, karakteristikleri, sınıflandırılması ve anonim anlatmalık türlere giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Sözlü anlatı gelenekleri: Tanımlar, biçimler ve araştırmalar | Tartışmalı Ders |
3 | Epik anlatıların tanımı ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Türk destancılık geleneği ile ilgili genel bilgiler | Tartışmalı Ders |
5 | Türk destan kahramanlarının tipolojik özellikleri | Tartışmalı Ders |
6 | Destanların sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
7 | Oğuzname Geleneği ve Oğuz Kağan Destanı | Tartışmalı Ders |
8 | Oğuz Kağan Destanı ile İlgili İncelemler | Tartışmalı Ders |
9 | Dede Korkut Kitabı | Tartışmalı Ders |
10 | Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler | Tartışmalı Ders |
10 | Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler | Tartışmalı Ders |
10 | Dede Korkut Kitabı Üzerine İncelemeler | Tartışmalı Ders |
13 | Dede Korkut ve Modern Edebiyat | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Destan kültürünün muhtelif unsurları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Destan ve diğer geleneksel anlatılar arasındaki ilişikiyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Modern edebiyatın epik kaynaklarını değerlendirme becerisi edinir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü kültür ve sözlü edebi geleneğin karakteristiklerini, bağlamsal dinamiklerini ve türlerini bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Epik anlatıların içerik, yapı ve bağlam özellikleri hakkında bilgi edinir. | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Destan kültürünün muhtelif unsurları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Destan ve diğer geleneksel anlatılar arasındaki ilişikiyi öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modern edebiyatın epik kaynaklarını değerlendirme becerisi edinir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |