Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon I | TDE217 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin hitabet yeteneğini geliştirmek; bir topluluk karşısında yapılacak hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalarda açık ve anlaşılır biçimde kendilerini ifade etmelerini ve düzgün bir diksiyon ile sözlü iletişim kurmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Diksiyon dersi kapsamında; hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, manzum ve mensur metin okumaları, tekerleme ve hızlı konuşma uygulamaları, haber ve hava durumu programı sunumu gibi uygulamalara yer verilir. |
Ders Kaynakları |
Ertuğrul Yaman, Konuşma Sanatı-Etkili Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi, 2004.
Suat Taşer, Konuşma Eğitimi, İstanbul: Papirüs Yayınevi, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Diksiyonun tanımı ve önemi. Diksiyon ile ilgili temel kaynakların tanıtımı. | Ders |
2 | Dilin tanımı. Ses, ses aygıtı, boğumlanma ve ses oluşumu ile ilgili temel kavramların tanımı. | Ders |
2 | Dilin tanımı. Ses, ses aygıtı, boğumlanma ve ses oluşumu ile ilgili temel kavramların tanımı. | Ders |
4 | Türkçede sesler ve seslerin sınıflandırılması. Ünlüler ve ünsüzlerin özellikleri | Ders |
5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
8 | Ara sınav. | Ders |
9 | Taban ses çalışması. Dil ve dudak tembelliği. Gereksiz sözcüklerden kaçınma. | Ders |
10 | Üslup Özellikleri: İçtenlik, Duruluk, Akıcılık, Özgünlük. | Ders |
10 | Üslup Özellikleri: İçtenlik, Duruluk, Akıcılık, Özgünlük. | Ders |
12 | Anlatım Biçimleri: Düşünceye dayalı anlatım. | Ders |
13 | Beden Dilinin Doğru Kullanımı: Kılık kıyafet, duruş şekilleri, jest ve mimikler. | Ders |
13 | Beden Dilinin Doğru Kullanımı: Kılık kıyafet, duruş şekilleri, jest ve mimikler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ses, boğumlanma, ses oluşumu ve Türkçenin ses özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkçede görülen ses olaylarını ve nedenlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Diksiyonun tanımını, önemini ve unsurlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akıcılık, duruluk, içtenlik ve özgünlük gibi üslup özelliklerini bilir ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kılık kıyafet, duruş, jest ve mimikler gibi beden dilinin etkili kullanımını sağlayan faktörleri bilir ve konuşma öncesi bu unsurları kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ses, boğumlanma, ses oluşumu ve Türkçenin ses özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkçede görülen ses olaylarını ve nedenlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Diksiyonun tanımını, önemini ve unsurlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Akıcılık, duruluk, içtenlik ve özgünlük gibi üslup özelliklerini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kılık kıyafet, duruş, jest ve mimikler gibi beden dilinin etkili kullanımını sağlayan faktörleri bilir ve konuşma öncesi bu unsurları kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |