| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eleştirel Okuma I | TDE221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek. |
| Ders İçeriği |
Eleştirinin özellikleri, yöntemleri. Okuma aşamaları. |
| Ders Kaynakları |
Adler, Doren, Kitapları Nasıl Okumalı, Atıf Yayınları, Ankara
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Okumanın Boyutları | Sözlü |
| 2 | Okuma Eylemi | |
| 3 | Aktif Okuma | Sözlü |
| 4 | İnceleyici Okuma | Sözlü |
| 5 | Analitik Okuma | Sözlü |
| 6 | Pratik Kitaplar | |
| 6 | Pratik Kitaplar | |
| 8 | Yazarın Niyeti | Sözlü |
| 9 | Yazarın Mesajı | |
| 10 | Okuma Materyalleri | Sözlü |
| 11 | Kurmaca Edebiyat | Sözlü |
| 12 | Sinoptik Okuma | Sözlü |
| 13 | Eleştiri Kuramları | Sözlü |
| 14 | Genel Değerlendirme | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek. | |||
| Metin analiz yöntemlerini öğrenmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Metinler arası bilimsel ilişkiler kurabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metin analiz yöntemlerini öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metinler arası bilimsel ilişkiler kurabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |