EN
  • Anasayfa
  • TDE221 Eleştirel Okuma I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TDE221 - Eleştirel Okuma I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eleştirel Okuma I TDE221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek.

Ders İçeriği

Eleştirinin özellikleri, yöntemleri. Okuma aşamaları.

Ders Kaynakları Adler, Doren, Kitapları Nasıl Okumalı, Atıf Yayınları, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,86
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Okumanın Boyutları Sözlü
2 Okuma Eylemi
3 Aktif Okuma Sözlü
4 İnceleyici Okuma Sözlü
5 Analitik Okuma Sözlü
6 Pratik Kitaplar
6 Pratik Kitaplar
8 Yazarın Niyeti Sözlü
9 Yazarın Mesajı
10 Okuma Materyalleri Sözlü
11 Kurmaca Edebiyat Sözlü
12 Sinoptik Okuma Sözlü
13 Eleştiri Kuramları Sözlü
14 Genel Değerlendirme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek.
Metin analiz yöntemlerini öğrenmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Metinler arası bilimsel ilişkiler kurabilmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kurgusal ya da kurgu dışı metinleri farklı bakış açılarıyla yorumlayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Metin analiz yöntemlerini öğrenmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Metinler arası bilimsel ilişkiler kurabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -