Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eleştirel Okuma II | TDE222 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Edebi metinlerin yorumlanmasında teorik bakış açısının önemini kavramak. |
Ders İçeriği |
Edebiyat teorilerinin aktarımı ve uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Yansıtma Kuramı | Sözlü |
2 | Yansıtma Kuramı | Sözlü |
3 | Dış Dünyaya Dönük Eleştiri | Sözlü |
4 | Anlatımcılık | Sözlü |
5 | Sanatçı Eleştirisi | Sözlü |
7 | Yeni Eleştiri | Sözlü |
7 | Yeni Eleştiri | Sözlü |
8 | Rus Biçimciliği | Sözlü |
9 | Yapısalcılık | Sözlü |
10 | Arketipçi Eleştiri | Sözlü |
11 | Alımlama Estetiği | Sözlü |
12 | Feminist Eleştiri | Sözlü |
13 | İzlenimci Eleştiri | Sözlü |
14 | Postmodern Eleştiri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Metin incelemesinde farklı bakış açılarını kullanır. | |||
Sanat teorisini kavrar. | |||
Öğrenci metin tahlili yapmayı öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Metin incelemesinde farklı bakış açılarını kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sanat teorisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenci metin tahlili yapmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |