| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Eleştirel Okuma II | TDE222 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Edebi metinlerin yorumlanmasında teorik bakış açısının önemini kavramak. |
| Ders İçeriği |
Edebiyat teorilerinin aktarımı ve uygulama örnekleri. |
| Ders Kaynakları |
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Yansıtma Kuramı | Sözlü |
| 2 | Yansıtma Kuramı | Sözlü |
| 3 | Dış Dünyaya Dönük Eleştiri | Sözlü |
| 4 | Anlatımcılık | Sözlü |
| 5 | Sanatçı Eleştirisi | Sözlü |
| 7 | Yeni Eleştiri | Sözlü |
| 7 | Yeni Eleştiri | Sözlü |
| 8 | Rus Biçimciliği | Sözlü |
| 9 | Yapısalcılık | Sözlü |
| 10 | Arketipçi Eleştiri | Sözlü |
| 11 | Alımlama Estetiği | Sözlü |
| 12 | Feminist Eleştiri | Sözlü |
| 13 | İzlenimci Eleştiri | Sözlü |
| 14 | Postmodern Eleştiri | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Metin incelemesinde farklı bakış açılarını kullanır. | |||
| Sanat teorisini kavrar. | |||
| Öğrenci metin tahlili yapmayı öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Metin incelemesinde farklı bakış açılarını kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sanat teorisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci metin tahlili yapmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |