| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Dilbilimi II | TDE304 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim TAŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dile dair tasvir yöntemi geliştirmek |
| Ders İçeriği |
Dili gramer yönüyle tahlil etmek. |
| Ders Kaynakları |
Aksan, Doğan (1990) Her Yönüyle Dil (Ana Çizgileri ile Dilbilim) I-II-III, Ankara: TDK
Başkan, Özcan (2003), Bildirişim (İnsan-Dili ve Ötesi), İstanbul: Multilingual Yayınları Chomsky, Noam (2001), Dil ve Zihin, (Çeviren : Ahmet KOCAMAN), Ankara: Ayraç Yayınları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dili fonolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 1 | Dili fonolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 1 | Dili fonolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 1 | Dili fonolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 1 | Dili fonolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 6 | Dili morfolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 6 | Dili morfolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 6 | Dili morfolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 6 | Dili morfolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 6 | Dili morfolojik açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 11 | Dili sözdizimsel açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 11 | Dili sözdizimsel açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 11 | Dili sözdizimsel açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| 11 | Dili sözdizimsel açıdan tasvir etmek. | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dilin edimi ve sosyal bağlamdaki kullanımlarına dair kavra, terim ve teoriler tanır. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Morfoloji ve sentaks ile ilgili kavram, terim ve teorileri tanır. Dili morfolojik ve sentatik düzlemde analiz eder. | Yazılı Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Semantik ve pragmatikle ilgili kavramları, terimleri ve teorileri tanır. Dili semantik ve pragmatik düzlemde çözümler. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Dilin sosyal bağlamdaki icrasını şekillendiren unsurları kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dilin sosyal bağlamdaki icrasını şekillendiren unsurları kavrar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Dil, toplum ve kültür ilişkisini çözümler | Yazılı Sınav | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dilin edimi ve sosyal bağlamdaki kullanımlarına dair kavra, terim ve teoriler tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Morfoloji ve sentaks ile ilgili kavram, terim ve teorileri tanır. Dili morfolojik ve sentatik düzlemde analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Semantik ve pragmatikle ilgili kavramları, terimleri ve teorileri tanır. Dili semantik ve pragmatik düzlemde çözümler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dilin sosyal bağlamdaki icrasını şekillendiren unsurları kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dilin sosyal bağlamdaki icrasını şekillendiren unsurları kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dil, toplum ve kültür ilişkisini çözümler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |