EN
  • Anasayfa
  • TDE306 Eski Türk Edebiyatı IV (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TDE306 - Eski Türk Edebiyatı IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Türk Edebiyatı IV TDE306 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 17. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyat, bu edebiyatın önemli temsilcileri ve bunların eserleri.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI
Amaç

17. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen edebiyatın genel özelliklerinin kavranması, önemli temsilcilerin ve eserlerinin incelenip yorumlanması.

Ders İçeriği

17. yüzyılda Anadolu ve Osmanlı sahasında gelişen klasik Türk edebiyatı ve genel özellikleri

Ders Kaynakları Ahmet Atilla Şentürk-Ahmet Kartal, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 2017
Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 2017
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 17. yüzyıl Türk edebiyatına giriş: tarihî, siyasi ve kültürel arka plan Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 17. yüzyılın genel edebî özellikleri ve şiir anlayışı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Nef‘î: Kaside üslubu, hiciv ve methiye anlayışı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Nabî: Hikemî tarz ve didaktik şiir anlayışı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Nabî’nin “Hayriyye” ve “Hayrâbâd” mesnevileri üzerinden tematik inceleme Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Şeyhülislâm Yahyâ ve klasik şiirin gelişimi Ders
7 18. Yüzyıl Nesri Seminer Grup Çalışması
8 Ara sınav
9 Sade nesir, orta nesir ve süslü nesir örnekleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
10 Neşâtî ve Sebk-i Hindî üslubunun 17. yüzyıldaki yansımaları Ders
11 Nâ’ilî-i Kadîm ve hayal gücüne dayalı söyleyiş biçimi Grup Çalışması
12 Şiir analizleri: Seçilen 17. yüzyıl gazel ve kaside örnekleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Dönemin nazım şekilleri ve nazım birimi tercihleri Problem Çözme Ders
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
17. yüzyıl Türk edebiyatının tarihsel, siyasi ve kültürel arka planını açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
17. yüzyıl edebî ürünlerinde öne çıkan tasavvufi, ahlaki ve estetik unsurları değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir
17. yüzyıl şiirlerini biçim, tema ve üslup açısından analiz eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
17. yüzyılda eser vermiş önemli şairlerin edebi kişiliklerini ve şiir anlayışlarını tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
17. yüzyıl Türk edebiyatının tarihsel, siyasi ve kültürel arka planını açıklar. 5 3 2 4 3 4 3 3 2 2 2 2 4 4 2
17. yüzyıl edebî ürünlerinde öne çıkan tasavvufi, ahlaki ve estetik unsurları değerlendirir. 4 2 2 4 3 4 2 2 2 3 3 3 5 5 3
Metinlere eleştirel bakmayı öğrenir ve yüzyıl metinleri üzerinden eleştirel okuma yapabilir 5 3 3 5 2 5 3 3 2 3 3 3 4 4 5
17. yüzyıl şiirlerini biçim, tema ve üslup açısından analiz eder. 4 3 3 4 3 4 4 4 4 5 3 3 3 3 5
17. yüzyılda eser vermiş önemli şairlerin edebi kişiliklerini ve şiir anlayışlarını tanımlar. 5 2 2 3 2 3 2 2 1 2 2 2 3 4 2
Ortalama Değer 4,6 2,6 2,4 4 2,6 4 2,8 2,8 2,2 3 2,6 2,6 3,8 4 3,4