EN
  • Anasayfa
  • TDE410 Halk Bilimi II (2022 - 2023 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TDE410 - Halk Bilimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Bilimi II TDE410 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK
Amaç

Bu dersin temel amacı, halk kültürü ile kültür ekonomisi ve endüstrileri arasındaki etkileşimlerin farklı boyutları ele almaktır.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında halk kültürünün yaratıcı ekonomi çağındaki durumu, kültür endüstrisi alanlardaki kullanımları, kültür politikaları ve yönetimi alanındaki çeşitli uygulamaları tartışılacaktır.

Ders Kaynakları Adorno W., Theodor, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Yay., çev.: N.Ünler, M.Tüzel, E.Gen, Ankara, 2008.
Çelik, Abdurrahman, Kültür Endüstrisi, Literatür Yay., İstanbul 2011
Nebi Özdemir, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Ankara: Hacettepe Yay.
Nebi Özdemir, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayınları, 2008.
Ong, J. Walter, Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, çev. S. Baron), Metis Yay., İstanbul 1995.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ödev 2 Ödev 2 14 1 14
Final Final 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 168
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme.
2 Halk kültürü, yaratıcı kültür endüstrileri, kültür ekonomisi ilişkisi
3 Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü-yazılı medya etkileşimleri
4 Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü – görsel/işitsel medya etkileşimleri
5 Kültür endüstrileri bağlamında Türk halk kültürü - dijital medya etkileşimleri
6 Kültür endüstrisi ve ekonomisi bağlamında kent kültürü, belleği ve imgeleri
7 Kültür endüstrileri bağlamında halk kültürü – turizm ve müzecilik ilişkiler
8 Kültür endüstrileri bağlamında halk sanatları ve Endüstri 4.0 çağında geleneksel zanaatcılık
9 Kültür Politikaları ve Kültürel miras/kaynak yönetimi: Tanımlar, yaklaşımlar ve uygulamalar
10 Somut Olmayan Kültürel Miras: Tanımlar, yaklaşımlar ve uygulamalar
11 Somut Olmayan Kültürel Miras’ın Korunması: Sözleşmeler, programlar, metodlar ve uygulamalar
12 Kültür Projeleri: Geliştirme, planlama, hazırlık ve uygulama
13 Kültür Projeleri (II): Geliştirme, planlama, hazırlık ve uygulama
14 Genel değerlendirmeler ve kapanış
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kültür projeleri planlar, geliştirir ve uygular.
Halk kültürü-işitsel/görsel medya etkileşiminin kültür ekonomisi boyutlarını çözümler
Halk kültürü-turizm-müzecilik etkileşimini kültürel ekonomik boyutlarını bilir.
Halk kültürü-yazılı basın ilişkisini kültür ekonomisi ve endüstrileri bağlamında analiz eder.
Kent kültürü ve kültürel politakaların ekonomik boyutları hakkında farkındalık edinir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kültür projeleri planlar, geliştirir ve uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Halk kültürü-işitsel/görsel medya etkileşiminin kültür ekonomisi boyutlarını çözümler - - - - - - - - - - - - - - -
Halk kültürü-turizm-müzecilik etkileşimini kültürel ekonomik boyutlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Halk kültürü-yazılı basın ilişkisini kültür ekonomisi ve endüstrileri bağlamında analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Kent kültürü ve kültürel politakaların ekonomik boyutları hakkında farkındalık edinir - - - - - - - - - - - - - - -